سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجاب

حوزه/ پروژه "کشف حجاب اجباری" به قدری بزرگ است که بیشتر کشورهای جهان را شامل می شود و همچنان نیز با تصویب قوانین مختلف در پارلمان های اروپایی وجه قانونی به خود می گیرد و این مسیر با پوشش رسانه ای مثبت و حق به جانب ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز جهانی حجاب به ابتکار نظمه خان یک زن مسلمان آمریکایی، و پس از واکنش‌های اسلام هراسانۀ پس از رویداد ۱۱ سپتامبر پیشنهاد شد. در «روز جهانی حجاب» زنان غیر مسلمان از ادیان مختلف یک روز را با حجاب گذرانده و تجربه خود از حجاب را بیان می‌کنند.

به مناسبت این روز وجیهه سادات حسینی از فعالان رسانه ای طی یادداشتی به بررسی سوء استفاده های رسانه ها و سیاستمداران غربی از یک عبارت جعلی با نام حجاب اجباری برای نهادینه کردن و ترویج عملی برنامه "کشف حجاب اجباری" پرداخته است.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

با جستجویی ساده در اینترنت برای بررسی موضوع مهم حجاب در جهان با عناوینی از سوی رسانه های غربی که در گزارش های خود غیر منصفانه و بدون توجه به ارقام و آمار حقیقی تهیه می کنند و با موجی از اخبار تحت عنوان حجاب اجباری مواجه می شویم.

این رسانه ها در پیش قضاوتی غیر منطقی، حجاب را مانع و محدودیتی بزرگ برای زنان جلوه می دهند که در طول تاریخ گویی همواره زنان در جوامع مختلف از پوشش و حجاب بیزار بوده و به زور رجال دینی و مردانی که مخالف با پیشرفت زنان و حضور آنها در جامعه به عنوان رقیب خود بودند معرفی می کنند.

با نگاهی بر تاریخ ادیان مختلف و حتی تصاویری که در یکی دو قرن اخیر از کشورهای مختلف اروپایی منتشر شده، وجود حجاب در تمامی ادیان به وضوح به چشم می خورد و اکثریت جامعه زنان در جهان حتی اگر مقید به پوششی خاص با حجاب تحت عنوان ادیان ابراهیمی نیز نباشند خواهان حفظ شأن و منزلت خود و بیزار از تجاوز بیگانگان به حریم خود بودند.

آن روی سکه "کشف حجاب اجباری" غرب به شیوه‌ای نرم و قانونی

اما در قرون اخیر دولت های غربی و سرمایه دارانی که منافع خود را در تقلیل پوشش حجاب و فرهنگ برهنگی برآورد کردند سعی نمودند ممنوعیت حجاب را به عنوان مقدمه پیشرفت زنان در جوامع، ضرورتی اجتناب ناپذیر تبلیغ نمایند.

در این اخبار این طور وانمود می شود که زنان در کشورهای اسلامی بویژه ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به زور و گاهی با کتک وادار به پوشیدن حجاب شدند. رسانه بی بی سی در گزارش های خود مدعی می شود که حجابی که به زور کتک به زنان ایران پوشانده شد چه ارزشی دارد!!!

از این رو برخود لازم دیدند که حتی به شکل بسیار نرم در برابر این شانتاژ تبلیغاتی و دروغ بزرگ که خود به راه انداختند به طور عملی دست به "کشف حجاب اجباری" در کشورهای مختلف در پوششی قانونی بزنند. از آنجا که حجاب اسلامی چندین مولفه دارد که شامل حجاب سر و دست ها، راه رفتن، نگاه کردن، حرف زدن و دوری از اختلاط با نامحرم که از این ۵ مولفه ۴ مولفه درونی است و چطور می شود مولفه های درونی را به افراد تحمیل کرد.

در مقابل "کشف حجاب اجباری" که به وضوح و بسیار عینی تر امروزه در دنیا به چشم می خورد عبارت حجاب اجباری را در رسانه های غربی ترویج نمودند بدون اینکه از منع حجاب قلدرمآبانه خود در جوامع هدفشان از گذشته تا امروز چیزی بگویند.

عبارت حجاب اجباری در حالی در فضای رسانه ای غرب اعم از فارسی زبان و غیر فارسی زبان عنوان می شود و از آن به عنواد نماد عقب افتادگی زنان از پیشرفت های علمی و اجتماعی نام برده می شود که کشورهای غربی همچنان در احقاق حقوق ساده و اولیه زنان عاجز هستند از سوی دیگر با نگاهی به تاریخ معاصر، حق رای برای زنان که از ۱۴۰۰ سال پیش به هنگام بیعت پیامبر (ص) با زنان مسلمان در تاریخ اسلام وجود داشته سابقه ای حدود یک قرن در کشورهای اروپایی و بویژه آمریکا دارد. به رسمیت شناختن حقوق غیر مسلمانان در حکومت اسلامی از قرن ها پیش در اسلام در نظرگرفته شده و پیروان غیر مسلمان نیز به فعالیت ها و برنامه های مذهبی خود می پرداختند و حتی در کشور اسلامی ما زنان غیر مسلمان معتقد ادیان غیر اسلامی به اصالت حجاب در ادیان خود اعتقاد دارند و از قانون حجاب اسلامی تبری نجستند.

عبارت حجاب اجباری عبارتی پرکار برد در رسانه های فارسی زبان و غیر فارسی زبان وابسته به دولت های غربی زمینه ای برای "کشف حجاب اجباری" شد، اصطلاحی که هرگز از سوی کارشناسان این رسانه ها به کار گرفته نشد بلکه از آن تعبیر به قوانین و مصوبات قانونی برای نشان دادن بی طرفی ادیان در جامعه اروپایی و آزادی زنان معرفی شد.

" کشف حجاب اجباری" که سابقه طولانی در فرهنگ و سیاست ملل مختلف داشته در ایران شاید اولین سوغات رضاخان از دنیای غرب برای ایران و جامعه زنان ایرانی بود این شاه خود فروخته از سوی اربابان غربیش مامور بود تا زنان را به زور و حتی با تهدید و کتک به کشف حجاب وادار کند و این طرح ظالمانه در رسانه های غربی به عنوان یک اتفاق تاریخی و مستقل که وابسته به شاه یک کشور بوده معرفی شده است و از آن تعبیر به چالش زنان ایرانی در برابر حکومت های مختلف از گذشته تا امروز می کنند.

اما پروژه" کشف حجاب اجباری" به قدری بزرگ است که بیشتر کشورهای جهان را شامل می شود و همچنان نیز با تصویب قوانین مختلف در پارلمان های اروپایی وجه قانونی به خود می گیرد و این مسیر با پوشش رسانه ای مثبت و حق به جانب ادامه دارد.

آن روی سکه "کشف حجاب اجباری" غرب به شیوه‌ای نرم و قانونی

رسانه های غربی قوانین منع حجاب و یا همان"کشف حجاب اجباری" در مراکز علمی و میادین ورزشی را با پوشش قانونی و به بهانه اصل بی‌طرفی از راه عدم استفاده از نمادهای مذهبی در مراکز علمی و زمین بازی پوشش می دهند و هرگز در این اخبار خبری از نقض حقوق زنان مسلمان و وادار نمودن آنها به کشف حجاب نیست.

تلاش ها درعرصه ترویج کشف حجاب اجباری تا آنجا پیش می رود که حتی سازمان های حقوق بشری با پوسترهایی که حاوی حمایت از حجاب زنان است مخالفت نموده و تصمیم به جمع کردن این پوسترها از سطح شهر های کشورهای غربی می کنند.

قوانین "کشف حجاب اجباری" به قدری نرم و در پوشش حفظ حقوق زنان و اصل بی طرفی مطرح می شود که کشوری چون فرانسه که در جامعه جهانی مشهور به حمایت از حقوق بشر است از سال ۲۰۰۴ تاکنون دختران و زنان دارای حجاب اسلامی را از حضور در مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های عمومی منع کرده تا جایی که بسیاری از زنان مسلمان برای ادامه تحصیل خود با چالشی بزرگ مواجه هستند.

نکته تاسف بار تر در خصوص اقدامات اجباری کشورهای غربی در قبال زنان مسلمان کوتاهی رسانه های مسلمان در ضعیف پوشش دادن اقدامات سیاست مداران غربی است. در شرایطی که کشورهای غربی و رسانه های دولتی وابسته به آنها عبارت حجاب اجباری در ایران و یا در اسلام و برخی مراکز را ترویج می دهند موضوع "کشف حجاب اجباری" کلید واژه ای است که در رسانه های ایرانی و غیر ایرانی بسیار محدود به کار می رود.

قانون حجاب در ایران مثل تمامی قوانین اجتماعی و مدنی در جهان که برگرفته از اکثریت دینی آن کشور است در حالی تصویب شده که در اجرای آن بی احترامی، ضرب و شتم و زیر پا گذاشتن حق شخص یا اشخاصی که به آن پایبند نیستند مجاز شمرده نمی شود و تنها در موارد خاص که بعد از توصیه و ارشاد شخص با بی حجابی خود سعی در برهم زدن امنیت و عفت جامعه را داشته باشد قوانین مجازات مرتبط برای آن در نظر گرفته شده است. البته در سال های اخیر به واسطه تلاش های رسانه ای و گسترده جهان غرب و برنامه ریزی های کلان مالی و مدیریتی از خارج و داخل کشورهای مسلمان و جنگ نرم گام های عملی به سوی دور کردن بانوان از حجاب صورت گرفته است.

روشی نرم که "کشف حجاب اجباری" را با شیوه های تبلیغی رسانه های صوتی و تصویری و سرمایه گذاران حوزه پوشاک و افراد موثر تاثیر گذار فرهنگی و هنری وابسته به تفکر غرب در جامعه نهادینه کرده و کوچکترین اقدام فرهنگی و تبلیغی و اجرایی در برابر این سونامی بزرگ از پیش برنامه ریزی شده در تمام کشورهای مسلمان بویژه ایران با اتهام حجاب اجباری و نقض حقوق زن رو برو می شود و این، آن روی سکه "کشف حجاب اجباری" به شیوه غربی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha