شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده امام و رئیس مرکز اسلامی فرانکفورت آلمان در پیامی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمود خلیل زاده امام و رئیس مرکز اسلامی فرانکفورت آلمان در پیامی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

آن هنگام که عالمی دین شناس از دنیا می رود آسیبی جبران ناپذیر در اسلام پدید می آید

با تأسف و تأثر مطلع شدیم روح پاک مرجع عالیقدر جهان اسلام، شیخ الفقاء و استوانه علمی حوزه های علمیه آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی پس از یک قرن تلاش با برکت در مسیر ارتقای فرهنگ دینی داعی حق را لبیک گفته و به دیدار پروردگار خویش شتافته است.

ایشان در خانواده ای دینی چشم به جهان گشود و پدر او از فقهای برجسته زمان خویش بود. وی با تحصیل در حوزه علمیه قم و نجف از محضر فقهای بزرگ و عالمانی نظیر سید محمدتقی خوانساری، سید محمد حجت کوه‌کمری، سید صدرالدین صدر، سید حسین طباطبایی بروجردی، محمدکاظم شیرازی و سید جمال‌الدین گلپایگانی بهره برد و در زمره فقهای بزرگ شیعه درآمد.

افزون بر خدمات فراوان ایشان در مقام مرجعیت دینی، آثار برپرکتی چون نگارش کتابهای ارزنده در حوزه های تخصصی و تربیت شاگردان و عالمان بسیار، خدمات عام المنفعه مانند احداث بیمارستان و مدارس در نقاط مختلف ایران و جهان نیزاز ایشان برجای مانده است.

مصیبت ارتحال آن فقیه عالیقدر و مرجع تقلید جهان اسلام و استاد بزرگ حوزه های علمیه را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، مرجعیت شیعه در ایران و نجف، حوزه های علمیه، مقلدین ایشان و عموم شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می کنم واز خدای بزرگ برای روح آن مرجع فقید، رحمت بی کران الهی و حشر با انبیاء و اولیاء را مسئلت نموده، طول عمر ودوام سلامتی سایر مراجع معظم تقلید شیعه در ایران و نجف را از خدای سبحان خواهانم.

محمود خلیل زاده

امام و مدیر مرکز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha