چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
انا لله و انا الیه راجعون

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در پی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، متن پیام امام جمعه خرم آباد به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (اعلی الله مقامه الشریف)، موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

این مرجع تقلید بزرگ شیعه همواره از ارکان رشد و بالندگی و استوانه‌های حوزه‌های علمیه محسوب می‌شد و عمر شریف خویش را در راه تدریس، تحقیق و تألیف آثار ارزشمند گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و تربیت شاگردان و محققین در علوم اسلامی صرف کرد و این مجاهدت را به طور مستمر تا پایان عمر خویش ادامه داد.

اکنون که در آستانه چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم با مرور زندگی شرافتمندانه آن مرجع عالیقدر درمی‌یابیم که این یار امام راحل و امین مرحوم آیت… العظمی سید محمد رضا موسوی گلپایگانی (اعلی الله مقامهما الشریف) و همراه مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) بودند و علاوه بر اعتلا و ارتقای حوزه‌های علمیه در دوران مسئولیت خود در دبیری شورای نگهبان قانون اساسی منشأ برکات زیادی برای نظام جمهوری اسلامی بودند.

اینجانب رحلت آن مرجع عظیم الشأن را به حضرت ولیّ الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون و عموم مردم ایران اسلامی و مسلمین جهان، خاندان مکرم و ارادتمندان ایشان به‌ویژه در قم و گلپایگان و عموم مردم شریف استان لرستان تسلیت عرض می‌نمایم؛ از خداوند متعال علوّ درجات و حشر با اولیاء الله و صالحین را برای آن عالم ربانی و صبر و اجر برای همه‌ی بازماندگان درخواست می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha