چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سیامک محبی

حوزه/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از انجام بیش از ۴ هزار مورد بازرسی و نظارت بهداشتی از آغاز کشیک نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای مختلف مرکز بهداشت در ایام نوروز گفت: از آغاز کشیک نوروزی تا کنون با استقرار ناظران بهداشتی، تعداد ۴ هزار و ۴ مورد نظارت بهداشتی از مراکز و امکان سطح شهر و روستا انجام شده است.

وی افزود: تعداد ۱۱۳ مورد آن در قالب تیم‌های مشترک با سازمان‌های مرتبط بوده و منجر به صدور ۵۰۱ مورد اخطار بهداشتی و تعطیلی ۵ مکان متخلف شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه با اشاره به انجام ۶۶۰ مورد کنترل کیفی آب شرب از نظر کلرسنجی و میکروبی و ۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی، افزود: تا کنون بیش از هزار و ۲۰۰ کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد توقیف و یا معدوم شده و به ۳۵ شکایت بهداشتی گزارش شده به سامانه ۱۹۰ رسیدگی انجام شده است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تاثیر تزریق ۳ دوز واکسن در پیشگیری از ابتلا و یا شدت بیماری به تزریق ۸ هزار و ۸۵۴ واکسن کرونا از آغاز تعطیلات اشاره نموده و گفت: در این مدت ۲۲۷ مورد تست سریع کرونا از اطرافیان بیماران در قالب تیم‌های رهگیری انجام شده و تعداد ۸۵ مورد جدید بیماری نیز شناسایی و تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: در این مدت همچنین تعداد ۵۲ مورد تزریق واکسن خانه به خانه واکسن نیز انجام شده است.

دکتر محبی با اشاره به اهمیت پیگیری سلامت مادران پرخطر در ایام نوروز گفت: تعداد ۳۷ مورد مادر پرخطر و نیز ۲۸ مورد مادر باردار مبتلا به کووید ۱۹ از سوی مراقبین سلامت و نیروهای ستادی مرکز بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع گردیده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان تعداد ویزیت سرپایی توسط پزشک در مراکز شهری و روستایی را هزار و ۱۶۰ مورد اعلام نموده و گفت: از این تعداد ۳ مورد اعزام از مراکز روستایی به شهر جهت ادامه درمان، تعداد ۳ مورد مراقبت در منزل و ۱۳۵ مورد نیز مراجعه به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا بوده است.

وی در ادامه به خدمات دیگری که در این مدت به همشهریان و مراجعین عزیز ارائه شده، اشاره کرد و گفت: ۵۵ مورد تست سل، ۵۲۲ مورد آزمایش غربالگری نوزادان، ۹۴ مورد خدمات پیش از ازدواج، ۲ هزار و ۳۸۳ مورد آزمایشات روتین روزانه، ۱۴۷ مورد مراقبت درمان پیشگیری از هاری، ۱۴ نمونه بیماری‌های مشمول نظام مراقبت سندرمیک در این مدت انجام شده است.

دکتر محبی ادامه داد: برای عرض خداقوت و نظارت بر فعالیت مراکز محیطی، تعداد ۲۲۵ مورد نیز بازدید از مراکز ارائه خدمت توسط گروه‌های ستادی انجام شده است که جا دارد از زحمات و تلاش صادقانه و شبانه روزی همکارانم در ستاد استان، شهرستان و نیز مراکز شهری و روستایی تقدیر و تشکر نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha