شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
نصیری

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم قرآنی نباید تنها قصه تاریخی داشته باشد، بلکه در آن باید حرف و پیام قرآنی هم وجود داشته باشد.

قربان نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون ویژگی فیلم‌های قرآنی اظهار کرد: درباره فیلم قرآنی و شاخصه‌های آن اظهار نظرهای متفاوتی وجود دارد، اما نظر شخصی من این است فیلمی می‌تواند اثر قرآنی نامیده شود که در آن موضوع و پیام همسو با کلام خداوند باشد.

وی افزود: در حقیقت باید بگویم کاری که در آن آموزه‌های انسانی و اخلاقی وجود داشته باشد می‌تواند یک اثر قرآنی نامیده شود. البته برخی نظرها این است فیلم قرآنی تنها اثری است که در آن یا به صورت مستقیم به قرآن اشاره شده باشد یا در آن یکی از قصص قرآن روایت شود، البته این کار می‌تواند اثر قرار نامیده شود، اما تنها این شکل فیلمسازی را نباید به عنوان کار قرآنی در نظر گرفت.

این بازیگر و کارگردان ادامه داد: فیلمی که در آن احترام به پدر مادر مورد تاکید باشد یک اثر قرآنی است یا اثری که در آن گفته شود نسبت به هم‌نوع و همسایه خود رحم داشته باشید یک فیلم قرآنی نامیده می‌شود. این شکل کار به‌نظرم کارکرد بهتری دارد چون مخاطب را می‌تواند بیشتر تحت تأثیر خود قرار دهد.

نجفی متذکر شد: بزرگترین آسیب برای فیلم قرآنی یا اسلامی نگاه سطحی به این موضوع است. قرآن کلام خداوند است و سرشار از معانی بسیار، پس چرا باید در کارهایمان که دربردارنده چنین موضوعاتی هستند نگاهی رو یا سطحی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز مدیاهای مختلفی وجود دارد که می‌تواند سلیقه‌های متنوع را تحت پوشش قرار دهد برای همین اگر نتوانیم در حوزه موضوعات دینی و قرآنی حرف خود را به شکل صحیح و غنی بزنیم نسل جوان را جذب نخواهیم کرد.

این سینماگر در انتها تاکید کرد: توصیه من این است برای فعالیت در سینما عده‌ای جامعه‌شناس و کارشناس خبره، الزامات تولید را برنامه‌ریزی کنند تا فیلمساز بداند چه آثاری بیشتر مورد نیاز جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha