یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) مرند گفت: وظیفه طلاب برای پرداختن به مسائل دوران غیبت و امام زمان(عج) بسیار سنگین بوده، زیرا که ما بر سر سفره آن حضرت نشسته‌ایم و نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز نشست علمی وظایف منتظران در عصر غیبت با تاکید بر آیات و روایات با سخنرانی خانم طاهره حمیدوند استاد حوزه علمیه فاطمة الزهرا(س) مرند، روز گذشته با حضور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

خانم حمیدوند استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) مرند، اظهار داشت: در فرهنگ دینی، شناخت امام عصر(عج) و اعتقاد قلبی به امامت آن حضرت، چنان مهم وکلیدی است که در احادیث متواتر، بود و نبود آن، معیار ایمان و کفر، شمرده شده است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) درحدیث معروف می‌فرماید: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة» (کفایة الاثر، ص۲۹۶) یعنی هرکس بمیرد در حالیکه امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی و بی‌دینی مرده است.

استاد مدرسه علمیة فاطمه الزهرا(س) مرند خاطر نشان کرد: رعایت عدالت، فراوانی رزق و روزی، عدالت در داوری، اوج آگاهی و عقلانیت برای مردم، از ویژگی‌های حکومت حضرت مهدی (عج) است.

خانم حمیدوند به ویژگی‌های آخر الزمان در روایات اشاره کرد و گفت: بی‌اعتنایی به حلال و حرام به طوری که مردم هر چه به دستشان برسد، حلال می‌شمرند و یا بسیاری از مردم رباخوار می‌شوند و آنانکه رباخوار نباشند گرد و غبار ربا بر دامنشان می‌نشیند و برخی از مردمِ نیز سرمست از نعمت، مبدأ و معاد را فراموش کرده و در عالم بی‌خبری به سر می‌برند و عده‌ای نیز با تکیه بر حیله‌های شرعی و بهانه‌های واهی کارهای ناروا انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: وظیفه طلاب برای پرداختن به مسائل دوران غیبت و امام زمان(عج) بسیار سنگین بوده، زیرا که ما بر سر سفره آن حضرت نشسته‌ایم و نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha