سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجت الاسلام قنبرنژاد

حوزه/ حجت الاسلام قنبرنژاد گفت: انبیاء آمدند تا اخلاق مردم را درست کنند، پس ما باید ارزش‌های اخلاقی را در خودمان تعالی دهیم، زیرا چیزی که راه موفقیت را بر آدم باز می‌کند همین تزکیه و اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام حسین قنبرنژاد پنجشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱ در جمع طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام رودسر گفت: باید به مباحث اخلاقی بسیار اهمیت داد، زیرا زمینه‌های فساد و انحراف در این زمانه زیاد است.

وی ادامه داد: در گذشته کار خلاف در محدوده کوچکی صورت می‌گرفت، اما امروزه با ایجاد رسانه‌ها کارهای خلاف به صورت گسترده انجام می‌شود و همانطور که علم و دانش بشری گسترش پیدا کرده، علوم شیطانی نیز گسترش پیدا کرد است، پس مباحث اخلاقی برای جلوگیری از این موضوع دارای اهمیت زیادی است.

وی افزود: نسخه شفاگر در مباحث اخلاقی، قرآن است؛ در قرآن تزکیه مقدم بر علم و حکمت قرار گرفته است و در واقع کسی تعلیم و تربیت می‌شود که تزکیه شده باشد تا جایی که علما می‌گویند علت مبعوث شدن انبیاء تزکیه مردم بوده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انبیاء آمدند تا اخلاق مردم را درست کنند، پس ما باید ارزش‌های اخلاقی را در خودمان تعالی دهیم، زیرا چیزی که راه موفقیت را بر آدم باز می‌کند همین تزکیه و اخلاق است.

حجت الاسلام قنبرنژاد در پایان افزود: وجود نازنین پیامبر(ص)، رحمة للعالمین است، کسی که مسیر ایشان را ادامه می‌دهد به اندازه سعه وجودی خودش رحمت است، پس درس اخلاق‌ها اهمیت فراوانی دارد.

انتهای پیام

خبرنگار: محمدجواد ربیعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha