یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
داستان پور

کارشناس دینی گفت: بستر اعتراض نوجوان نسبت به برخی تصمیم‌گیری‌ها مشخص نیست، باید بستری فراهم کنیم که آن‌ها در چارچوب قانون صحبت کنند، نباید در شنیدن دغدغه‌های آن‌ها دچار سانسور شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد داستان‌پور صبح امروز با حضور در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت روز نوجوان اظهار کرد: با نسلی مواجه هستیم که قصد تربیت آن را با نوع نگاه خود داشتیم و خروجی این نوع تربیت، چیزی است که امروز می‌بینیم.

وی افزود: جشن تکلیفی که برای نوجوانان می‌گیریم، مبتنی بر زاویه دید دهه ۴۰ و ۵۰ است، نه دهه ۸۰ و ۹۰، بنابراین اگر مخاطب را نشناسیم و فاصله نگاه خود را با نسل نوجوان کم نکنیم موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام داستان‌پور بیان کرد: هر جریان اجتماعی که از دو نسل جا بماند قطعا دچار آسیب‌های شدید می‌شود. ضریب کوچک این موضوع را در مجموعه‌های فرهنگی تجربه‌ کرده‌ایم، آن‌هایی که شکاف نسلی را شاهد بودند و در برنامه‌های خود موفق نشدند.

وی با بیان اینکه حوادث امروز در حد یک بحران نیست و یک اتفاق اولیه است، تصریح کرد: اگر نخواهیم چنین موضوعی به بحران تبدیل شود باید نسل حاضر را بشناسیم.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: باید برای نسلی تصمیم گیری کنیم که اگر جهت گیری غلط در مقابل آن‌ها داشته باشیم درگیر مشکلاتی می‌شویم که حل آن سخت خواهد بود.

وی افزود: بستر اعتراض نوجوان نسبت به برخی تصمیم‌گیری‌ها مشخص نیست، باید بستری فراهم کنیم که آن‌ها در چارچوب قانون صحبت کنند، نباید در شنیدن دغدغه‌های آن‌ها دچار سانسور شویم.

داستان پور با بیان اینکه در خصوص ورزشگاه رفتن دختران مسئله‌ای جزئی را به یک بحران تبدیل کردیم، گفت: برخی تصمیمات سبب شده تا برخی دختران نوجوان ما با بحران جنسیت روبرو شوند و از شرایط خود راضی نباشند.

وی ادامه داد: جامعه مدرن مانند یک انسان است که خون در آن جاری است، در جامعه امروز اینترنت همین خون است که کسب و کار مردم را هدایت می‌کند، در چهل روز گذشته به علت قطعی اینترنت بسیاری از مردم ضرر دیدند که به آن‌ها توجهی نشد.

کارشناس مذهبی تأکید کرد: درک و نگاه ما باید براین اساس باشد که با مخاطبی روبرو هستیم که انسانی می‌اندیشد، فردیت و حقوق او برایش مهم است، برای دیده شدن هرکاری انجام می‌دهد، باید قبول کنیم که با این نسل روبرو هستیم و براساس شرایط آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: در برنامه ریزی پیرامون نوجوانان چند نکته را باید رعایت کرد که نخستین آن احترام است، باید این نسل را تکریم کرد، فضایی باید ایجاد کنیم که استرس نسل نوجوان کم شود، تلاش مسئولان باید بر این باشد که بستری برای تخلیه هیجانات نوجوانان در چارچوب لازم فراهم شود.

داستان پور خاطرنشان کرد: خطای بزرگ برخی مسئولان گذشته این بود که فرهنگ را سیاسی کردند و اشتباه امروز این است که فرهنگ را امنیتی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha