یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
ل

حوزه / نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: به دلیل موضوعیتی که ورزش در تقویت جسم انسان دارد نباید طلاب و روحانیون از بازی های فوتبال، فوتسال، والیبال، ورزش های رزمی و دیگر رشته های ورزشی منع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی، شب گذشته در اختتامیه مسابقات ورزشی طلاب منطقه کاشان جام طلبه شهید آرمان علی وردی در سالن شهدای پاسدار کاشان اظهار داشت: براساس روایات اگر روح قوی باشد جسم را به دنبال خودش می کشد .

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه روح با مناجات، نماز شب، تلاوت قرآن، دعا و اشک شبانه قوی می شود، اظهار کرد: قوت جسمی یکی از ملاک های برتری در قرآن بیان شده است. در آموزه های دینی در کنار توجه به معنویت و تقویت بنیه اعتقادی و روحی، به سلامت جسم و بدن نیز سفارش شده است.

امام جمعه کاشان افزود: به دلیل موضوعیتی که ورزش در تقویت جسم انسان دارد نباید طلاب و روحانیون از بازی های فوتبال، فوتسال، والیبال، ورزش های رزمی و دیگر رشته های ورزشی منع شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه الگوی ورزش طلاب، شهدای روحانی و غیر روحانی می باشند، ابراز کرد: شهید ابراهیم هادی گرچه روحانی نبود ولی کسی بود که عرفای بزرگ وقتی او را می دیدند می گفتند ما را نصیحت کن.

وی، کل دنیا را بر اساس فرمایش امام سجاد (ع) یک مسابقه دانست و با بیان اینکه اخلاص درعمل را باید افزایش بدهیم افزود: برای رسیدن به درجات عالی باید کیفیت عملمان را بالا ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان نیز در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مسابقات، بر لزوم جدیت طلاب در تحصیل علم، تهذیب، ورزش و حضور در اجتماع تأکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha