جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر / مراسم استقبال از پیکر ۶ شهید گمنام در پایگاه شهید نوژه

حوزه / امام جمعه همدان گفت: اولین سوالی که در روز قیامت شهدا از ما می‌پرسند، این است که با امانت آنها چه کرده‌ایم، امانت‌هایی چون جمهوری اسلامی، مردم، اسلام، حجاب و عفت، که باید حافظ آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم استقبال از پیکر ۶ شهید گمنام که در پایگاه شهید نوژه برگزار شد، اظهار داشت: با وجود آنکه همه این شهدا، از شهدای گمنام هستند، اما هیچ کس در این مراسم احساس غریبگی ندارد، چرا که همه دارای آرمان‌ها و اهداف مشترکی هستیم.

نماینده ولی فقیه در همدان، با بیان اینکه مادران شهدای گمنام سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند، گفت: برای مادری که چهل ساله از فرزند خود دور بوده و خبری از او نداشته، شرایط بسیار سخت است و لذا این شهدا، حجت‌های الهی بر ما هستند تا حافظ انقلاب و آرمان‌های آنها باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا در دوره خود نیز با اختلاف سلایق و مشکلات اقتصادی روبرو بودند، اما برای وطن و اسلام از جان خود گذشتند، خاطرنشان کرد: امروز شهدا برای همه ما نصیحت دارند، البته باید گوش شنوا برای آن داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مگر کسی می‌تواند ادعای غیرتمندی داشته باشد اما در برابر عظمت این شهدا سر خم نکند، یادآور شد: اولین سوالی که در روز قیامت شهدا از ما می‌پرسند، این است که با امانت آنها چه کرده‌ایم، امانت‌هایی چون جمهوری اسلامی، مردم، اسلام، حجاب و عفت، که باید حافظ آن باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ انسان با غیرتی نمی‌تواند به علت اختلاف سیاسی، وطن فروشی کند، اظهار داشت: شهدای گمنام نزدیک به چهل سال در بیابان‌ها مظلومانه و در غربت، کسی به آنها سر نزده، اما در برابر این سختی‌ها و غربت‌ها ما باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کرده‌ایم و آیا حافظ امانت آنها بوده‌ایم؟

وی با اشاره به اینکه در بین شهدا افرادی غیر مسلمان و یا سنی نیز بودند، اما نسبت به وطن خود غیرت داشتند و جان خود را تقدیم کردند، گفت: این فرمایش حضرت امیر(ع) است که اگر کسی وطن فروشی کند، غیرت ندارد.

وی با تأکید بر لزوم الگو قرار دادن سیره شهدا، یادآور شد: درس شهدا به ما این است که وطن دوست باشیم و نسبت به انسجام و وحدت در جامعه مراقب باشیم و در هیچ شرایطی از آن غافل نشویم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز برای تحقق ایرانی قوی، سفارش به انسجام و همراهی همه مردم دارند، مطرح کرد: امروز شرط وفاداری مسئولان به آرمان‌های شهدا، تلاش برای رفع مشکل و بازگشایی گره از کار مردم است.

انتها یپام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha