یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان شرقی گفت: در طول تاریخ اسلام، زمان شناسی و در کنار آن تکلیف مداری، از جمله ضروریاتی است که همواره توجه به آنها باعث یاری جبهه حق و بی‌توجهی به این دو سبب ضربات تلخ و جبران‌ناپذیر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان شرقی، امروز در نشست بصیرتی با موضوع جهاد تبیین در جمع پایوران ناحیه سپاه آذرشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام، زمان شناسی و در کنار آن تکلیف مداری، از جمله ضروریاتی است که همواره توجه به آنها باعث یاری جبهه حق و بی‌توجهی به این دو سبب ضربات تلخ و جبران‌ناپذیر شده است.

وی با اشاره به ماجرای جنگ صفین در سال ۳۷ هجری، گفت: مردم به خاطر عدم زمان‌شناسی و عدم عمل به تکلیف به موقع، باعث تقویت دشمن و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان شدند که در نهایت این حرکت، باعث شهادت امام علی(ع) شد و در سال ۴۰ هجری در زمان امام حسن(ع) و تکرار این عمل در سال ۶۰ هجری، باعث بوجود آمدن جریان عاشورا شد.

حجت الاسلام سرایی با اشاره به واقعه عاشورا و قیام توابین بعد از آن، خاطرنشان کرد: قیام توابین بعد از جریان عاشورا از سر احساس بود و چون به موقع وارد عمل نشده بودند و به موقع احساس تکلیف نکرده بودند، به خاطر همین هم کارشان به نفع عاشورا نبود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، عملکرد مجموعه سپاه و بسیج را تحسین کرد و گفت: سپاه متعهدترین، با قداستترین، مخلص‌ترین و پاکترین نهاد انقلاب است و توانست به حول و قوه الهی و با زمان شناسی به موقع و با عمل به تکلیف، این فتنه را مدیریت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha