چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
توجه به جوانان

حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای توجه کردن به قشر نوجوانان و  جوانان باید مدنظر داشت، سپردن مسئولیت به جوانان است.

حجت الاسلام حسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان با اشاره به اهمیت فرصت جوانی در نگاه اسلام اظهار کرد: فرصت جوانی و نوجوانی فرصت ویژه ای است که نه تنها دشمن از آن استفاده می کند، بلکه نگاه اسلامی و تربیتی نیز بر این است که بر روی این نسل باید حساب ویژه ای باز شود.

وی افزود: از مزیت های این دوره سنی می توان به اوج نشاط، شادابی و انرژی اشاره کرد. درحقیقت نیروی فعال جامعه و موتور محرک هر ملتی نیروی جوان بوده و همیشه حضور جوانان و نوجوانان در میدان، رمز پیروزی ها در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بوده است.

امام جمعه غرب شهر اصفهان تصریح کرد: دشمن این ظرفیت عظیم ایران را شناخته است و متوجه کارکردهای این ظرفیت شده است، لذا درصدد تضعیف وضربه زدن به این ظرفیت بوده و برای تحقق آن به هر اقدامی دست می زند تا جوانان و نوجوانان را در مقابل نظام قرار دهد و از ظرفیت انرژی و شادابی و نشاط آنها بهره ببرد.

وی با بیان این که نهاد نماز جمعه همواره بر استفاده از ظرفیت جوانان تاکید داشته است گفت: با توجه به دستورات اسلام عزیز و دستورات موکد رهبر انقلاب، در توصیه هایی که به ائمه جمعه در سفارش های عام و خاص داشته اند همواره بر توجه به قشر جوانان و نوجوانان تاکید کرده اند.

محمدی اضافه کرد: عمده جوانان و نوجوانان ما سالم هستند ، اما هیجاناتی دارند که اگر از این هیجانات استفاده شود به طور قطع در مسیر درستی حرکت خواهند کرد و اگر زمانی به آن بی توجه باشیم، ممکن است دشمن موج سواری نماید، بنابراین کوتاهی از سوی مسئولین و مجموعه های فرهنگی در این شرایط جایز نیست.

امام جمعه غرب شهر اصفهان به اقداماتی که ستاد نماز جمعه برای جلب و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به نماز جمعه انجام داده است اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه و ستاد نماز جمعه حساسیت این مسئله را درک کردند و غالبا نیز اقدامات خوبی انجام شده است، از جمله این اقدامات این است نه فقط برای روز های جمعه، بلکه در طول هفته از نظرات مشورتی آنها بهره می بریم و از مشارکت آنها استقبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای توجه کردن به قشر نوجوانان و جوانان باید مدنظر داشت، سپردن مسئولیت به جوانان است.

محمدی از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه در رابطه با تقویت و تحکیم روابط با جوانان را حضور در مدارس و اردوها، هماهنگی اعزام مبلغ به مدارس و حمایت از مجموعه های فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: در مساجد منطقه رهنان برای ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد نیز روشن شده است که همکاری بیشتری داشته باشند و جوان را با آغوش باز استقبال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha