پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در عرصه تعالی و پیشرفت و معرفی پیشینه علمی و حوزوی استان اقدامات خوبی انجام شده است گفت: طی ۱۲ سال اخیر و با تلاش های مجاهدانه نماینده ولی فقیه در استان، اتفاقات خوبی در عرصه معرفی پیشینه علمی استان رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی(ره) استان بوشهر با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه و پیشرفت های صورت گرفته در موضوعات مختلف اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته پیشرفت های خوبی چه به لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری در حوزه علمیه استان صورت گرفته است.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه در عرصه تعالی و پیشرفت استان و معرفی پیشینه علمی و حوزوی استان اقدامات خوبی انجام و چشمگیر بوده است، گفت: به ویژه طی ۱۲ سال اخیر و با تلاش های مجاهدانه نماینده ولی فقیه در استان، اتفاقات خوبی در عرصه معرفی پیشینه علمی استان رقم خورده است که یکی از آن برگزاری همایش شهدای روحانیت استان و مفاخر روحانیت و برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) و نیز تدوین کتاب هایی در باب معرفی علما و بزرگان استان انجام شده که همگی آن با تلاش و اهتمام نماینده ولی فقیه در استان بوده است.

وی با بیان اینکه امام جمعه بوشهر تاریخ روحانیت استان را تا ۴۰۰ سال اخیر احیا کرده است گفت: تا پیش از این علامه بلادی بوشهری(ره) را کسی نمی شناخت اما برگزاری کنگره ای به یاد این عالم، باعث احیای آن و دیگر روحانیون بلاد شد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه یکی از مهمترین افتخار استان بوشهر در برپایی و اقامه نماز جمعه بوده است گفت: نماز جمعه در این استان در ۲۵۰ سال اخیر برگزار شده است و این برای استان افتخار است.

وی با بیان اینکه در طی ۱۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه علمیه استان افتاده است گفت: در سال ۸۸ روزی که مدیریت حوزه علمیه در استان ایجاد شد حتی یکی استاد سطح ۴ هم نداشتیم اما الان با گذشت ۱۲ یا ۱۳ سال از آن زمان بیش از ۵۰ نفر استاد دارای مدرک سطح ۴ و برخی اساتید هم دارای مدرک دکتری دانشگاهی در حوزه علمیه استان هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha