دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
ساوه

حوزه/ پایان نامه بانوی طلبه ساوه ای با عنوان «تربیت جنسی،چگونگی و اهمیت آن در اسلام و ارتباط آن با نظام خانواده اسلامی» دفاع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم زهره نور بخش طلبه رشته فقه و اصول موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول( س) ساوه امروز پنجشنبه 25 اسفند 1401 از پایان نامه خود با عنوان «تربیت جنسی، چگونگی و اهمیت آن در اسلام و ارتباط آن با نظام خانواده اسلامی» دفاع کرد.

نوربخش در توضیح پایان نامه بیان کرد: تربیت جنسی عبارت است از این‌که فرد در دوره‌های رشد کودکی، نوجوانی و جوانی به‌گونه‌ای تربیت شود و آموزش ببیند که با جنسیت خود آشنا گردد و آن را بپذیرد؛ قدردان وجود خویش باشد و به آن افتخار کند، نقش مذکّر یا مؤنّث بودن از لحاظ اجتماعی را یاد بگیرد، احکام و آداب دینی در ارتباط با مسائل جنسی مربوط به خود و روابط با هم‌جنس و جنس مخالف را فراگیرد؛ آمادگی روانی برای ازدواج و تشکیل خانواده را پیدا کند؛ با مسائل مربوط به زندگی خانوادگی و روابط با همسر آشنا گردد و در سایه آن به آرامش برسد.

وی ادامه داد: از نظر اسلام، غریزه جنسی تمایل منفی و مذموم نیست، بلکه سرمایه‌ای است که باید در قالب تربیت جنسی صحیح و بهره‌مندی از تعالیم دین مبین اسلام و آموزش صحیح خانواده به‌درستی پاسبانی شود تا در عرصه ازدواج و تشکیل نهاد خانواده، کارکردهای اساسی خود را بروز دهد.

نوربخش در ادامه افزود: روش گردآوری این پایان نامه، کتابخانه‌ای و به شیوه توصیفی- تحلیلی است که با بهره‌گیری از منابع و کتب روایی ابتدا مفهوم تربیت جنسی را مورد بررسی قرار داده و در مرحله بعد، تربیت جنسی در اسلام بیان شده و در بخش آخر به بیان ارتباط تربیت جنسی با نظام خانواده اسلامی پرداخته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج نشان می‌دهد که با شناخت صحیح تربیت جنسی انسان می‌تواند در پرورش آن راه تعادل را برگزیند و اهداف عالی تربیت جنسی را برای خود محقق سازد.

این دفاعیه با راهنمایی حجت الاسلام محمود قیوم زاده خرانقی و داوری حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی انجام شد.

در پایان نمره عالی برای پایان نامه این طلبه ساوه ای ثبت گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha