شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم

حوزه/مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اسکان ۵۵ هزار نفر از زائران نوروزی در مدارس قم خبر داد و گفت: سه هزار کلاس درس برای اسکان نوروزی تجهیز و آماده سازی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بعد از ظهر جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای اسکان ایام نوروز در سال جاری مدارس استان قم تجهیز شدند و امروز شرایط بهتری را از گذشته شاهد هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: در خانه‌های معلم نیز تلاش شده تا با اعمال تغییرات ظاهری و تجهیز امکانات محیط متفاوتی برای مسافران نوروزی فراهم آید.

رحیمی عنوان داشت: برای تجهیز مدارس نیازمند امکانات بسیاری هستیم که البته امیدواریم روزی شرایط استان و شهر قم به گونه‌ای باشد که دیگر مدارس برای اسکان مسافران استفاده نشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ واحد آموزشی با ۳ هزار کلاس درس برای اسکان زائران فراهم شده است افزود: از ابتدای طرح اسکان نوروزی در مدارس تاکنون بالغ بر ۵۵ هزار نفر در مدارس استان قم پذیرش و اسکان داده شدند.

وی افزود: در روز اول سال و همزمان با تحویل سال نو، مراجعات به ستاد اسکان مدارس، بسیار زیاد بود که به همین دلیل برخی از نمازخانه‌های مدارس نیز برای اسکان در نظر گرفته شد.

رحیمی گفت: در ستادهای اسکان روحانی مستقر نیز داریم و برنامه‌هایی همانند احکام ماه مبارک رمضان، بر پایی نماز جماعت، پرداختن به موضوعات دینی همانند حجاب و عفاف و ماه مبارک رمضان صورت می‌پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان داشت: ۱۵ پایگاه علمی نیز در مدارس استان فعالیت دارند که این فعالیت‌ها در حوزه درسی و کلاس‌های تقویتی و پرسش و پاسخ دانش آموزان با حضور اساتید و معلمان است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha