چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ |۲۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 25, 2024
ی

حوزه / امام جمعه قمصر، گفت: در نظام اسلامی خصوصا در دولت انقلابی هر مسئولی باید به صورت جهادی و دغدغه‌مند برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قمصر ضمن تسلیت شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی، اظهار داشت: این روحانی مجاهد، اسوه تقوا، مرد علم و عمل، مظهر وحدت و یکپارچگی و عالم به تمام معنا بود.

امام جمعه قمصر به توجه ویژه‌ای که شهید آیت الله سلیمانی به قمصر داشت اشاره کرد و گفت: سوال بنده این است که این شهید به چه جرمی کشته شد؟ فقط به جرم روحانی بودن، اینکه لباس پیامبر را به تن داشت؛ قاتل گفته اصلا ایشان را نمی‌شناختم، درست هم گفته ضرورتی نداشته که بشناسد، همین میزان که از این اتفاق ناراحت هستید باید از اینکه کسی به این لباس توهین می‌کند نیز ناراحت باشید.

حجت الاسلام کتابچی، ماهواره را مهمترین عامل بی‌بند و باری، انحرافات، ناراحتی‌ها و نارضایتی‌ها در خانواده دانست و یادآور شد: آیا این درست است که انسان مومن متدین، پای ماهواره بنشیند و به بزرگان جهان تشیع توهین شود؟

امام جمعه قمصر، تصریح کرد: انگلیس، آمریکا، اسرائیل و وهابیت به عنوان دشمنان نظام اسلامی ایران با هزینه‌های بالا در این شبکه‌ها، می‌خواهند دین، استقلال، هویت، تمامیت ارضی و امنیت ما را بگیرند، اما کور خوانده‌اند.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه در هفته گذشته پیشرفته‌ترین زیر دریایی دشمن را در مرزهای آبی در اختیار گرفتیم، ادامه داد: این همان نیروی نظامی آمریکاست که برای ساقط کردن دولتی به سمت کشورهای دیگر حرکت می‌کند، اما در برابر اراده ملت ایران خوار و ذلیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت نیروی مسلح کشورمان موجب فرار هواپیمای دشمن شده است، تصریح کرد: حضور به موقع نیروهای مسلح، دشمنان را مجبور به فرار کرد و مکالماتشان که با فرماندهی خودشان ضبط شده، هر وقت لازم باشد برای ریختن آبروی آنها پخش خواهد شد.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه عزت و سرافرازی کشورمان از برکت شهدا است، خاطرنشان کرد: به سران آمریکا، انگلیس و فرانسه می‌گوییم، یا می‌فهمید یا باید بفهمید که باید در مقابل اراده این ملت بزرگ زانو بزنید.

حجت الاسلام کتابچی بر لزوم ضرورت تقوای الهی مسئولان در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: اگر در شهر و یا بخش مسئولی داریم که مشکلات و گره‌ها را می‌بیند، اما قدمی برای حل آنها بر نداشته و بر نمی‌دارد، این آدم بی‌تقواست.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه با حضور افراد بی‌تقوا در دستگاه‌های اجرایی موافق نیستم، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی خصوصا در دولت انقلابی هر مسئولی باید به صورت جهادی و دغدغه‌مند برای رفع مشکل مردم تلاش کند.

وی، ادامه داد: خداوند متعال در آیه ۲۰۱ سوره اعراف می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، یعنی مسلماً کسانی که اهل تقوا باشند، هرگاه وسوسه شیطان را دیدند یاد قیامت می‌افتند.

حجت الاسلام کتابچی، ضمن اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر بقیع، با بیان اینکه ایرانی‌ها باید به غیرت خودشان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) افتخار کنند، ابراز کرد: شیعیان ایرانی بر روی خیلی از مسائل حساس هستند و غیرتی می‌شوند که یکی از مهمترین آنها، حفظ حرمت ائمه اطهار(ع) است.

وی، به نقش سردار شهید سلیمانی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و نابودی داعش اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته دیدیم وقتی گروه تروریستی داعش در عراق و شام اراده بی‌حرمتی به حرم اهل‌بیت(ع) را کردند، چطور ایرانیان سردمدار دفاع از حرم شدند و به دنبال آنها شیعیان هند، پاکستان و افغانستان با فرماندهی سید الشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی، حکومت داعش را نابود کردند.

امام جمعه قمصر، ادامه داد: چرا نزدیک به صد سال قبل وقتی گنبد و بارگاه حرم مطهر ائمه بقیع توسط وهابیت و اولین پادشاه سعودی هتک حرمت و تخریب شد، اقدام مناسب صورت نگرفت؟

وی، ضمن تبریک نهم اردیبهشت روز شوراها، اظهار کرد: خادمین مردم پای کار انقلاب باشند و در نمازهای جمعه و راهپیمایی‌ها حضور پیدا کنند و در حد توان در جهت رفع مشکلات مردم تلاش نمایند.

امام جمعه قمصر، بر لزوم برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مسئولین با حضور جوانان برای رفع مشکلات شهر قمصر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان این شهر با هماهنگی جوانان در جهت ساماندهی گلاب گیران، تبلیغات و جذب گردشگر، تلاش نمایند.

حجت الاسلام کتابچی در پایان ضمن گرامی داشت روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، مطرح کرد: پایه اصلی اقتصاد هر کشوری را کارگران و زیر بنای مسائل فرهنگی و تربیتی را معلمان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام. /.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha