یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ اجتماع بزرگ نوجوانان روستاهای آران و بیدگل در مدرسه علمیه المهدی(عج)

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل تصریح کرد: روحانیون می‌توانند با به‌کارگیری شیوه‌های متنوع، جذاب و نو، فرهنگ اسلامی را در بین کودکان و نوجوانان ترویج و گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امروز در همایش نوجوانان روستاهای آران و بیدگل که در مدرسه علمیه المهدی(عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌ علمیه پایگاه سربازان امام زمان(عج) است.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه طلاب برای فراگیری دروس دینی وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند، گفت: طلاب پس از فارغ التحصیلی، مسائل دینی را برای عموم مردم خصوصا قشر جوان تبیین می کنند.

حجت الاسلام سلیمانی بر لزوم حضور هر چه بیشتر روحانیون و مبلغین در مساجد روستاها و شهرها تأکید کرد و افزود: وجود روحانی و مبلغ دینی در روستاها و شهرها نیاز ضروری است.

امام جمعه آران وبیدگل با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس علمیه را مغتنم می‌شماریم، اظهار کرد: دانش آموزان فرصت اُنس با قرآن، نهج البلاغه امیرالمومنین(ع)، صحیفه سجادیه و دیگر کتب دینی را غنیمت بشمارند.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر اهمیت احترام ویژه به پدر و مادر، یادآور شد: کسی که احترام ویژه برای پدر و مادر قائل نشود، علاوه بر عواقب دنیایی، دچار عواقب آخرتی نیز خواهد شد. بر اساس روایات کسی که دچار عاق والدین و قطع صله رحم شود، عمر ۳۰ ساله‌اش تبدیل به ۳ سال خواهد شد و بر عکس کسی که صله رحم را انجام دهد، عمر سه ساله او تبدیل به ۳۰ سال می‌شود.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه علاوه بر پدر و مادر، معلمین نیز به گردن ما حق دارند، خاطرنشان کرد: نقش روحانیت در مساجد بسیار ارزشمند و پر اهمیت است. روحانیون می‌توانند با به‌کارگیری شیوه‌های متنوع، جذاب و نو، فرهنگ اسلامی را در بین کودکان و نوجوانان ترویج و گسترش دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha