یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
دوره خوانش عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر

حوزه/ دوره « خوانش عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر» به مناسبت دهه امامت و ولایت در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر به صورت روزانه در حال برگزاری است.

محمد احمدنیا مسئول پژوهش سرای علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر گفت: دوره «خوانش عهدنامه امام علی(ع) به مالک اشتر» به مناسبت دهه امامت و ولایت در مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر به صورت روزانه در حال برگزاری است.

وی افزود: این دوره توسط حجت الاسلام حسین فقیه از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر و عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس تدریس و سایر کارکنان و معاونین مدیریت حوزه علمیه استان با حضور در این دوره در مباحث شرکت می کنند.

مسئول پژوهش سرای علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده این دوره تحت عنوان دوره های ارتقایی و تابستانه پژوهسرای علوم انسانی، اسلامی حوزه علمیه استان تا پایان دهه امامت و ولایت به صورت روزانه ادامه خواهد داشت و بعد از آن به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه، عهدنامه امام علی(ع) برای مالک اشتر نَخَعی در واقع نامه پنجاه و سوم نهج البلاغه است که سرشار از نکات ارزشمند مدیریتی است.

این فرمان را امام علی(ع) برای‏ «مالک اشتر نخعی‏» به هنگامی که او را به فرمانداری «مصر» گمارد، نوشته است که به تصریح بزرگان، از مهم‌ترین و طولانی‌ترین عهدنامه‌های علی بن ابی‌طالب، امام اول شیعیان در نهج‌البلاغه است و به زبان‌های گوناگون ترجمه و شرح‌های بسیاری بر آن نگاشته شده‌است که به عنوان دوره مدیریتی برای مسئولین مختلف قابل برگزاری است و پژوهش‌سرای حوزه علمیه استان قصد دارد بعد از این، دوره مذکور را در سطح شهرستان بوشهر و سپس در سطح استان برای مدیران شهرستانی و استانی با هماهنگی مسئولین امر برگزار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha