دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
نشست هم‌اندیشی رؤسا و اساتید دانشگاه های خوزستان با مسئولان

حوزه / امام جمعه اهواز گفت: یکی از عواملی که جوانان در نقطه مقابل قرار می‌گیرند به دلیل نا آگاهی از پیشرفت‌ها و دستاوردها است که اساتید ابتدا برای اطرافیان و بعد برای دانشجویان این دستاوردها را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست هم‌اندیشی رؤسا و اساتید دانشگاه‌های خوزستان با مسئولان استانی در حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان شب گذشته به میزبانی دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

در این نشست هم‌اندیشی که قریب به چهار ساعت طول کشید، جمعی از اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها دغدغه، مطالبات و راهکارهای مرتبط با بخش‌های مختلف را مطرح و در پایان نیز مسئولان نکاتی را بیان‌ کردند.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه فقیه خوزستان، با اشاره به ۵ شاخص در چالش‌ها از نگاه امام سجاد(ع)، اظهار داشت: "پرهیز از گناه در خلوت"، "صدقه دادن در هنگام تنگ دستی"، "شکیبایی و صبر در وقت مصیبت"، "بردباری در حال خشم" و "راستگویی به هنگام ترس و وحشت" چالش‌هایی است که حضرت به آن اشاره کردند.

وی با اشاره به روایت «أفضل الأعمال انتظار الفرج»، خاطرنشان کرد: انتظار فرج تنها دست بر روی دست گذاشتن نیست، بلکه در ابتدا باید خود را به عنوان یار امام زمان(عج) آماده کرد و ثانیا هرکسی به سهم خود باید در این زمینه نقش ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، مأموریت اصلی همگان را تربیت نیرو و فرمانده برای حکومت جهانی امام عصر(عج) دانست و ادامه داد: دانشگاه‌ها یکی از مراکزی است که در این خصوص می‌تواند به خوبی نقش ایفا کند.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: یکی از عواملی که جوانان در نقطه مقابل قرار می‌گیرند به دلیل نا آگاهی از پیشرفت‌ها و دستاوردها است که اساتید ابتدا برای اطرافیان و بعد برای دانشجویان این دستاوردها را بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با اشاره به این‌که ۴۵ سال در سخت‌ترین تحریم‌ها قرار داشتیم، اظهار کرد: امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که آمریکا نمی‌تواند نگاه چپ به ایران اسلامی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، گفت: از اساتید دانشگاه‌ها می‌خواهیم در زمینه‌هایی همچون بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال جوانان، تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب، پای کار بیایند و در این جهت کمک کنند.

وی همچنین در پایان در خصوص پیوند صنعت و دانشگاه و ضرورت برنامه‌ریزی برای نسل‌های گوناگون در مقاطع مختلف نکاتی را مطرح کرد.

در این نشست، استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، رئیس دادگستری خوزستان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان و رؤسای دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha