دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سید علیرضا ادیانی - عقیدتی فراجا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با بیان این که «فکر و اندیشه» نرم افزار حماسه اربعین است گفت: اربعین در حقیقت جلوه‌ای از رویارویی جبهه توحید در برابر جبهه کفر و شرک است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به حماسه بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند «این حماسه را جز خدا کسی نمی‌تواند خلق کند» و واقعا حماسه اربعین یک حماسه معجزه‌ آسا و مظهر اتحاد مسلمین است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا تصریح کرد: پیام حماسه بزرگ اربعین یقینا برگرفته از خود متن زیارت خوش مضمون اربعین است که در این زیارت ما دو جبهه دنیا داران و جبهه آخرت گرایان، جبهه توحید در مقابل جبهه شرک را مشاهده می‌کنیم؛ اربعین در حقیقت جلوه ای از رویارویی جبهه توحید در برابر جبهه کفر و شرک و الحاد است.

نرم افزار حماسه اربعین

وی افزود: نرم افزار حماسه اربعین عبارت از «فکر و اندیشه» است و این فکر و اندیشه است که می تواند یک تمدن را از تمدن دیگر متمایز کند؛ یقینا چون اربعین صف آرایی جبهه توحیدی، جبهه خداجویان، خداپرستان و جبهه آخرت گرایان در مقابل جبهه دنیا داران و کفر و شرک است، این دو فرهنگ برای اداره بشر دو نوع زیست و دو نوع مدل اداره زندگی را فراروی بشر قرار می دهند و یقینا این حماسه زمینه ساز تمدنی مبتنی بر افکار برگرفته از عاشورا و اربعین اباعبدالله الحسین(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی خاطرنشان کرد: وجه غالب هر فرهنگی عبارت است از همان نرم افزار اندیشه و فکر و اگر اربعین مبتنی بر این اندیشه است یقینا این اجتماع می‌تواند زمینه پیروزی جبهه توحید و اداره بشر بر اساس تعالیم توحیدی را فراهم کند که همان تمدن اسلامی در برابر تمدن شرک و کفر و الحاد می شود.

سه راهبرد فراجا در خدمت به زائران اربعین

وی با بیان اینکه بحمدالله انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دستگاه های دخیل و موثر در خلق حماسه بزرگ اربعین نقش آفرینی کرده است، افزود: فراجا با سه راهبرد اساسی «آسان»، «ارزان» و «سهل» که در دستور کار همکاران ما بود در خدمت زائران اربعین حسینی قرار گرفت و برای اولین بار با ایجاد سامانه سجاد در مرز خسروی و اتصال سامانه مرزی عراق به این سامانه، کمترین زمان را برای تطبیق هویت صاحب گذرنامه با شخص دارنده‌ گذرنامه شاهد بودیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان اینکه مجموعه انتظامی کشور تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات گذرنامه ای به کار بست، گفت: تا امروز کمترین مشکل را در خصوص صدور گذرنامه داشتیم و صدور گذرنامه زیارتی با حداقل هزینه منجر کمک به زائران اربعینی شد. لذا مجموعه انتظامی کشور تمام تلاش خود را کرد تا سفر زیارتی ملت شریف ایران به اربعین حسینی هم آسان و هم ارزان و هم تسهیل شود.

وی با تقدیر از تلاش پرسنل فراجا در ایام اربعین حسینی افزود: در تمام خروجی مرز مواکب فراجا فعالیت دارند؛ از مرز تمرچین گرفته تا باشماق و چذابه و مهران و خسروی تا میرجاوه برای زائران پاکستانی افغانستانی که حدود ۱۸۰ روحانی و مبلغ حتی با زبان پشتویی در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

برنامه های مواکب اربعینی فراجا

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: اقامه سه وعده نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات شرعی، مداحی و سینه زنی و همین‌طور پذیرایی از زائران عزیز در مواکب انجام می شود تا بُعد مردمی انتظامی در این بخش نمایان شود، که واقعا مورد تحسین زائران واقع شده است. در بعضی مواکب علاوه بر کارهای فرهنگی، سه وعده‌ غذای گرم عرضه می شود و خدا را بابت خدمت به زائران امام حسین علیه السلام شکرگزاریم.

گفت‌وگو: ناصر مؤمنیان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha