دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بلادیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: ارتقای کیفی حوزه علمیه خوزستان در همه ی سطوح آموزشی، تبلیغی، پژوهشی و تهذیبی و اخلاقی در دستور کار مجموعه ی مدیریتی حوزه استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان در دیدار آیت‌الله شب‌زنده‌دار عضو شورای عالی حوزه های علمیه به ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: الحمدلله حوزه علمیه استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از حیث کمی رشد بسیار خوبی داشته و بعد از استان تهران تقریبا به موازات استان فارس از حیث تعداد مدارس علمیه و طلاب در رتبه ی دوم حوزه های علمیه قرار دارد.

وی افزود: از حیث کیفی نیز آمارهای موجود، حوزه علمیه خوزستان را جزء حوزه های علمیه ی برتر معرفی می کند اما هنوز با نقطه‌ی مطلوب فاصله ی زیادی دارد، از این رو ارتقای کیفی حوزه علمیه خوزستان در همه ی سطوح آموزشی، تبلیغی، پژوهشی و علی الخصوص تهذیبی و اخلاقی در دستور کار مجموعه ی مدیریتی حوزه علمیه خوزستان قرار گرفت و طرح ها و برنامه های زیادی را در این راستا اجرا کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان در ادامه گفت: کادر فعلی حوزه علمیه خوزستان مرد میدان هستند به طور مثال کاری که در بحث پژوهش طی ۶ ماه گذشته انجام شده این که در آن بیش از ۵۰ درصد از حدود ۳۰۰ استاد حوزه علمیه خوزستان دوره ها و مهارت های پژوهشی، تحقیق، مقاله نویسی و حتی دوره ی تدریس مقاله نویسی را گذرانده اند.

وی ادامه داد: در بحث تبلیغ معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در حرکتی جهادی شخصا به منظور اطلاع از وضعیت موجود و جزئیات کار مبلغین از بیش از ۲۰۰۰ نفر از مجموع مبلغین استان خوزستان مصاحبه گرفته است و ما در حال حاضر یک جدول اطلاعاتی جامع و دقیق از تعداد مبلغین و فعالیت های آنها در اختیار داریم و می توانیم بگوئیم کدام مبلغ در کدام منطقه مشغول چه فعالیت تبلیغی است.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان ادامه داد: البته به نظر لازم می‌رسد به دلیل ویژگی‌ها و حساسیت‌های استان خوزستان و فعالیتی که توسط همکاران معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان صورت گرفته، حمایت و همکاری بیشتری را از سوی مسئولان تبلیغ کشور شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: کار مشابهی در معاونت آموزش حوزه خوزستان اتفاق افتاد و اکنون اطلاعات نسبتاً جامعی را از وضعیت مدارس علمیه استان در دست داریم.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان تصریح کرد: در بحث ارتقاء کیفی حوزه، برای اساتید حوزه علمیه خوزستان دوره های مختلف تربیتی، آموزشی و پژوهشی برگزار شد و همچنین برنامه های قرآنی و تهذیبی حوزه علمیه خوزستان را توسعه دادیم ولی هنوز با وضعیت مطلوب خود فاصله ی زیادی داریم.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان بیان کرد: با الهام گیری و تبعیت از خط مشی بزرگان حوزوی استان به فضل الهی امید داریم و سعی و تلاش خود را انجام می دهیم اما تجربه ی بزرگانی مثل شما و رفت و آمد بزرگان حوزه های علمیه به استان خوزستان در پیشرفت کار بسیار موثر است و پیشنهاد می کنیم رفت و آمد بزرگان حوزه به حوزه های مختلف در دستور کار شورای عالی حوزه های علمیه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان به بیان درخواست های خود از آیت الله شب زنده دار پرداخت و گفت: از شما درخواست داریم که در جمع طلاب و روحانیون خوزستان حضور پیدا کنید همچنین درخواست می کنیم که در بحث درس خارج برای ماه رمضان یا تابستان فضلایی که خودتان به علمیت آنها اشراف دارید را به ما معرفی کرده و از آنها دعوت به عمل آورید تا در برهه های زمانی یک ماهه یا ۴۵ روزه به منظور ارائه ی درس خارج و استعدادیابی از میان طلاب و فضلای حوزه علمیه خوزستان در این استان حضور یابند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha