دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
بررس شعر مقاومت و فلسطین

حوزه/ یکصد و سی و دومین کارگاه شعر آهنگ دیگر با موضوع بیداری اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، یکصد و سی و دومین کارگاه شعر آهنگ دیگر با موضوع بیداری اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد.

دبیر کارگاه شعر آهنگ دیگر با اشاره به پیشینه ادبیات‌مقاومت گفت: ادبیات مقاومت در تمام ادوار شعر فارسی علی‌الخصوص از دوران مشروطه تا نهضت انقلاب اسلامی و هشت‌ سال دفاع مقدس، همواره به عنوان ادبیاتی پرتحرک ،مردمی و فعال چونان رودخانه‌ای جوشان حضوری زنده و خروشان داشته است.

غلامرضا ابراهیمی عنوان کرد: شاهراه ادبیات مقاومت، ریشه در حماسه های بدیل و جاودانی چون عاشورا و نهضت حضرت سید الشهدا (علیه‌السلام) دارد.

وی اضافه کرد: شعر «بیداری اسلامی» از جاده‌ خونین کربلا عبور کرده و در مسیر حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و خط ‌شکنی رهبر فرزانه مقام معظم رهبری، مسیر رو به تجلی و تکامل را طی نموده است.

ابراهیمی با اشاره به مبارزات اخیر مرحوم فلسطین خاطرنشان کرد: ادبیات مقاومت در جهان علی‌الخصوص عملیات «طوفان‌الاقصی» در فلسطین بیش از همه وامدار تفکر و اندیشه بیدارگرانه حضرت امام راحل بوده و با «روز جهانی قدس» گره خورده است.

شاعر و پژوهشگر آیینی افزود: شعر بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان از جمله ایران، عراق، یمن، فلسطین و لبنان پا به پای مردم مبارز و خستگی ‌ناپذیر با شعار «مردم‌ستیزی و عدالت‌خواهی» حضوری چشمگیر و فعال دارد و «ادب مقاومت، ادب امروز و هر روزه ماست».

در این جلسه که با نقد و تحلیل شعری از «سمیح‌القاسم» شاعر مطرح و مبارز فلسطینی همراه بود، شاعران‌استان‌بوشهر سیدحسن شجاع، حسن عباسی، سبحان زنگی، محمد امینی، بهراد باغبانی‌نیک، سجاد ندومی، علیرضا کاشف، محمدصالح منصوری، فتح‌الله خلیل ‌نژاد، دریا افکار آزاد ، فرح راورد شیری، اسما سادات رنجبران و مهرناز میرزاده آخرین سروده ‌های خود را قرائت‌ کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha