یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت شهید آرامان علیوردی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با اشاره به سالروز شهادت آرمان علی وردی، به ویژگی های مشترک تمام شهدا اشاره و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام را سرمنزل تمام شهدا توصیف نمود. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مدافع امنیت شهید آرمان علی وردی، که امشب در دارالقرآن علامه طباطبایی و از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به مباحث علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، این عالم را عالم تاثیر و همه چیز را موثر بر عالم هستی دانست و اظهار داشت: مرحوم علامه طباطبایی می فرماید؛ اگر کسی منکر اثرگذاری و اثرپذیری در عالم هستی باشد، منکر قانون علیت است.

وی با بیان این که قانون تاثیر یعنی اثرگذاری و اثرپذیری قانونی الهی بر عالم هستی است، یادآور شد: محبت و رابطه عاطفی از جمله اموری است که در این عالم آثار فوق العاده‌ای را ایجاد می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تربیت اولیاء الله به ویژه تربت سید الشهدا علیه السلام را از جمله مولفه های موثر بر عالم هستی عنوان کرد و ابراز داشت: شفاعت، و دعا از قوانین عالم هستی است که کمتر مورد توجه ما قرار می گرد. دعا می تواند عالمی را دگرگون سازد.

وی با بیان این که توسل به ائمه اطهار علیهم السلام، محبت، تربت و توجه به ایشان آثار و برکات بسیار زیادی به ویژه در معطوف سازی قلوب به ذات اقدس الهی دارد، اظهار داشت: عملی آسان تر مفیدتر و لذیذتر از توجه قلب انسان به امام زمان(عج) نیست، از همین توجه به امام زمان(عج) بسیاری از بلاها دور و برکات الهی بر عالم نازل می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، قم را حرم اهل بیت علیهم السلام دانست و ابراز داشت: زیارت مضجع شریف فاطمه معصومه سلام الله علیها، برکات فراوانی دارد و علما و بزرگان دین در سایه‌سار توجه و توسل به ایشان به درجات بالای علمی و معنوی دست یافتند.

وی قم را مهد معنویت و معدن خیرات و برکات و وادی توجهات اهل بیت علیهم السلام دانست و یادآور شد: وجود نازنین مضجع شریف حضرت معصومه سلام الله علیها منت بزرگ الهی بر قمیون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی ضمن تأکید بر اهمیت زیارت قبور اهل بیت علیهم السلام، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را بزرگترین کلاس درس توصیف نمود و تصریح کرد: زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، برکت آفرین خواهد است؛ اگر عنایات اهل بیت علیهم السلام نباشد، وجود انسان وجود هرزی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کرامات حضرت معصومه سلام الله علیها در بیان علما و بزرگان دین اشاره نمود و اذعان داشت: توسل به اهل بیت علیهم السلام تب گناه و معصیت و سیاهی قلوب را برطرف می سازد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید آرمان علی وردی، به ویژگی های مشترک تمام شهدا اشاره و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام سرمنزل تمام شهدا توصیف نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha