جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه بندرعباس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه فرهنگ باید در راس امور باشد، گفت: مسئولان بدانند اگر برای فرهنگ جامعه هزینه نکنند در حوزه های دیگر باید تاوان دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ظهر امروز (۱۲ آبان ماه) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان بندرعباس، در مسجد جامع ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: فرهنگ عمومی به مثابه قوام کشور است و در این رابطه باید به ضایعات فرهنگی که خیلی دیر دیده می شود توجه بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: مسائل و مشکلات فرهنگی بنا بر تعبیری صعب العلاج است و مانند دیگر مشکلات در عرصه تورم، برق که قابل مشاهده و به فوریت اقدام به حل می کنند نیست و سال ها طول می‌کشد تا فهمیده شود در کجا خود را بروز دهد.

خطیب جمعه بندرعباس ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی با زدودن حساسیت ها، قبح سکنی و همواره کردن زشتی ها و پلشتی ها به دنبال پیاده کردن برنامه های خود هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان اینکه فرهنگ باید در راس امور باشد، گفت : مسئولان بدانند اگر برای فرهنگ جامعه هزینه نکنند در حوزه های دیگر باید تاوان دهند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگ، تاکید کرد : برای مقابله با این وضعیت فرهنگی در کشور مسئولان و مردم باید در کنار هم و پای کار باشند تا آسیب های کاهش پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: اگر برای فرهنگ هزینه نکنیم و برنامه ریزی دقیق نداشته باشیم در بحران های فرهنگی و اجتماعی مانند اغتشاشات و سایر باید هزینه دیگر دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت : در فرهنگ باید به سبک زندگی توجه کرد و این موضوع در استان های جنوبی به اخلاق و فرهنگ ساحل نشینی توجه کرد که باید مورد عنایت رسانه ها قرار گیرد.

وی در بخش دیگر به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اشاره کرد و یادآور شد: مبارزه با استکبار از دستور های دینی است که در سیره پیامبران الهی وجود دارد که مهمترین وظیفه آنان مبارزه با طواغیت و مستکبرین است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیروی خط امام (ره) بسیاری از هزینه های که در طول تاریخ این ملت بزرگ داد جلوگیری کرد و در واقع این کار ارزشمند، مبارزه هماهنگی با استکبار جهانی، سلطنت طلبان و جریان های سازشکار در داخل کشور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد : امروز آمریکا تمام ابزارهای نرم افزار های خود برای فریب ملت های دنیا از جمله دموکراسی، اعمال قوانین و مقررات جهانی و نظم همه را به پای صهیونیست ها نابود و ذبح کرد.

وی افزود: امروز دیگر دنیا دانست که حامی اصلی مسلمانان و خط مقدم حمایت از ملت های مظلوم دنیا و بویژه فلسطین ایران اسلامی است و نقش جهاد، شهادت و امید برای تعیین سرنوشت را برای مظلومان دنیا هموار کرده است.

خطیب جمعه بندرعباس گفت : به برکت مجاهدت جریان مقاومت، اعتماد به نفس مسلمانان بالا رفته و ضعف قدرت های پوشالی نظام استکباری بر همگان به واسطه فرهنگ مقاومت اعیان گشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد : امروز از دولت های اسلامی شعار نمی خواهیم بلکه باید با تمام وجود از محور مقاومت حمایت کنند و قطع ارتباط کامل با رژیم منحوس صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند و شاهرگ حیاتی کشورهای اروپایی حامی این رژیم را با متوقف کردن نفت به مدت یک روز هم شده نشان دهند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha