یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون خوزستان

حوزه/ افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون خوزستان به همت مرکز امور طلاب و دانش آموختگان و بسیج طلاب و روحانیون حوزه علمیه خوزستان و با همکاری مدرسه علمیه امام مهدی(عج) زرگان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون خوزستان با حضور مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان، فرمانده بسیج طلاب و روحانیون و  مسئولان مدرسه علمیه المهدی(عج) زرگان شامگاه چهارشنبه در مدرسه علمیه امام مهدی(عج) زرگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام آذر افروز ضمن خوش آمدگویی به حاضرین بیان کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون خوزستان مزین به نام شهید شاخص بسیج طلاب شهید آرمان علی‌وردی شده است همچنین هر کدام از تیم های شرکت کننده در این مسابقات مزین به نام یکی از شهدای طلاب و روحانی شهرستان خود شده اند تا بدین وسیله یاد و نام شهدای روحانی استان را گرامی بداریم.

وی ضمن قدردانی از زحمات مجریان و دست اندرکاران این جشنواره بیان کرد: امیدواریم مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان با همکاری بسیج طلاب و روحانیون استان بتواند یک جشنواره فرهنگی ورزشی خوب و به یادماندنی را برای عزیزان شرکت کننده برگزار کند.

مسئول امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره صرفا ورزش و سلامتی نیست بلکه ما به دنبال ایجاد برادری، همدلی، گذشت و یادگیری روحیه پهلوانی از پهلوانان واقعی یعنی شهداء در این جشنواره هستیم.

وی گفت: باید تصویر زیبای طلبگی و روحیه همدلی، گذشت و بخشش را در زمین مسابقه همگان از شما ببینند.

در ادامه حجت الاسلام پرچم ابراز داشت: الحمدلله امسال نسبت به سال قبل شاهد حضور چشمگیری از سوی طلاب و روحانیون خوزستان بودیم و ۵۳۰ نفر از طلاب و روحانیون استان در این جشنواره ثبت نام کرده و قرار است به رقابت بپردازند.

وی افزود: هدف از برگزاری این یادواره گردهمایی و اعلام قدرت طلاب و روحانیون خوزستان، ایجاد نشاط و شادابی در مدارس علمیه، آشنایی طلاب مدارس علمیه با یکدیگر و ایجاد رفاقت های تازه و ایجاد روحیه پهلوانی در بین طلاب و روحانیون خوزستان است.

فرمانده بسیج طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خوزستان در ادامه بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا تأکید کرد و گفت: قرار است یادواره شهدای روحانی استان در ۲۷ آذر و پس از آن کنگره ملی شهدای روحانی استان خوزستان در اسفند ماه سال جاری برگزار شود.

وی افزود: ما در شهرهای مختلف استان خوزستان شهید طلبه و روحانی داریم، ما بیش از ۲۰۰ نفر شهید روحانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت داریم و استان دارای بیشترین شهید مدافع حرم در کشور است که نشان دهنده ی این است که طلاب و روحانیون خوزستان بیشترین تاثیرگذاری را در تاسیس، تثبیت، ادامه و صدور انقلاب اسلامی داشته اند.

حجت الاسلام پرچم ادامه داد: از شما می پرسم آیا شهدای طلبه و روحانی استان خوزستان را می شناسید؟ زندگی‌نامه و وصیت نامه های آنها را مطالعه کرده اید؟ بیایید در کنار هم تا قبل از برگزاری یادواره و کنگره ملی شهدای روحانی هم خودمان زندگی نامه و وصیت نامه ی شهدای روحانی را مطالعه کنیم و هم این شهدای بزرگوار را به همگان بشناسانیم.

وی بیان داشت: امیدوارم جشنواره فرهنگی ورزشی باعث ایجاد برادری بین طلاب مدارس علمیه استان خوزستان شده و ما این برادری را در زمین مسابقه از شما ببینیم.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان عنوان داشت: الحمدلله سال گذشته بهترین جشنواره فرهنگی ورزشی در استان برگزار شد و شما عزیزان اخوت، گذشت و روحیه پهلوانی را در مسابقات استانی و کشوری به نمایش گذاشتید به همین دلیل بزرگواران تقاضا داشتند جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری امسال در استان برگزار شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha