شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر سلمان

جدیدترین کپسول زیستی ایران ساعاتی پیش با پرتابگر بومی سلمان با موفقیت پرتاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، با توجه به عزم دولت مردمی سیزدهم برای احیای بخش‌های مختلف صنعت فضایی کشور و تثبیت دانش کسب شده در حوزه زیست فضایی، ساعاتی پیش جدیدترین کپسول زیست فضایی کشورمان با پرتابگر بومی سلمان با موفقیت پرتاب شد.

این کپسول زیستی محموله علمی، پژوهشی و فناورانه برمبنای تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضاست که به منظور توسعه و اکتساب فناوری‌های مورد نیاز، به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری از سطح زمین پرتاب شد.

با پرتاب موفق این کپسول ۵۰۰ کیلوگرمی که به سفارش سازمان فضایی ایران و با تلاش پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته شده، توسعه فناوری‌های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه‌های کنترل سرعت و سپر ضربه‌گیر، طرح آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه‌های مربوط به کنترل و پایش شرایط زیستی و ... آزمایش شد.

پرتابگر این کپسول هم که سلمان نام دارد، نخستین نسخه از این کلاس پرتابگرهاست که قابلیت پرتاب کپسول‌های زیستی با وزن نیم تن را داراست و ویژگی‌های متعدد و پیشرفته‌ای در حوزه پیشران، ایرودینامیکی و کنترل دارد و با تلاش سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته شده و کاملاً بومی است.

پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر سلمان + عکس و فیلم

روایت سخنگوی سازمان فضایی از ویژگی‌های متمایز پرتاب جدیدترین کپسول زیستی ایران


پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر سلمان + عکس و فیلم

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha