پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
نشست طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران خوزستان با عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسیری که طلاب خواهر آغاز کردند پایان و بن بست ندارد، چرا که کار فرهنگی یک فداکاری مادام العمر بدون بازنشستگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شامگاه پنج‌شنبه در همایش «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خواهران خوزستان در مشهد، گفت: مسیری که طلاب خواهر آغاز کرده اند پایان و بن بست ندارد مگر اینکه خودمان به لحاظ شخصیتی به بن بست برسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عده ای بن بست شکن هستند. برخی ها وقتی شرایط خوب باشد متوقف می شوند و برخی ها برعکس در شرایط بد متوقف می شوند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: عده ای هم کمتر در بن بست می شکنند، نه در ناراحتی ها و پیروزی ها دچار بی انگیزگی می شوند و نه در سختی پشیمان می شوند.

وی با اشاره به این‌که کار طلبگی و فرهنگی یک شغل نیست، افزود: نخست یک فداکاری مادام العمر بدون بازنشستگی و دوم گمنام بدون طلبکاری و سوم یک ریسک بزرگ و خطرپذیری در راهی که غالبا منافعی برای من و شما ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: طلبگی نوعی درس از بین همه درس ها نیست. یک سنگر و خود را وسط یک‌جبهه عظیم علمی و فرهنگی دیدن است. به عنوان یک طلبه از سؤالات دیگران حتی بی ربط و اشکالات و توهین ها نباید خسته شویم. باید همانگونه که به دیگران آگاهی می رسانیم، خودمان آگاه تر از دیروز شویم. در عین اینکه استاد می شویم بدانیم شاگرد هم هستیم و این تا مساله ادامه دارد. آنچه‌ نمی دانیم میلیاردها برابر آن چیزی است که می دانیم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این‌که بنا به تعبیری از حضرت فاطمه زهرا(س)، از سوالات و اشکالات دیگران نباید خسته شویم، افزود: خسته نشدن از پاسخگویی و تکرار و سعه صدر در پذیرش همه نوع آدم بسیار با اهمیت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و حدیثی از حضرت، انسان هر مسأله ای که در حوزه معارف و دین حل کند به اندازه زمین و آسمان‌ گویی به او مروارید داده شده است.

وی با بیان اینکه مومن با چشم دیگری ظاهر و باطن را می بیند که انسان تحصیل کرده دیگر نمی تواند چنین دیدی داشته باشد، افزود: درس در کنار درک صحیح، مطلوب است و هرچه معنویت بیشتر باشد این درک افزایش پیدا می‌کند. گسترش آگاهی و علم یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای بهشتی شدن است.

رحیم پور ازغدی با توصیه طلاب و اساتید حوزه علمیه به سعه صدر و تحمل پرسش و پرسش های خسته کننده و طولانی، خاطرنشان کرد: اگر معلم و مبلغ برخوردار از این روحیه باشد به او معلم دین گفته می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در تبلیغ دین، اولا خودمان باید دین را بشناسیم. برخی از مذهبی ها گمان می کنند که دین داری تنها عزاداری و زیارت است. تنها با اسم اهل بیت(ع) حال می کنیم و به حرف های آنها کاریی نداریم.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: به لحاظ اخلاقی و سبک زندگی بایدها و نبایدهایی داریم و از این سبک زندگی می‌توان فهمید که در خط اهل بیت(ع) هستیم. یکی از مسائل مهم تشریح ابعاد مختلف سبک زندگی پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دو نوع طلبه، عزاداری زیارت، مرجع تقلید و دیگر موارد، ادامه داد: این دو نوع شامل بی دین و دین دار است. می شود که یک عالمه درس بخوانیم‌ اما خودمان بی دین از دنیا برویم. کلی انسان را به دین دعوت کنیم‌ و در نهایت بی دین باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha