یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام عباسعلی‌پور

حوزه/ حجت‌الاسلام عباسعلی پور گفت: امام باقر علیه السلام در مورد مادرشان می فرمایند: اطاعت حضرت زهرا سلام الله علیها برای همه مخلوقات اعم از جن، اِنس ، ملک و وحوش واجب است و هیچ مخلوقی حق خارج شدن از دستورات حضرت را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها که در مسجد یازهرا سلام الله علیها ارومیه برگزار شد، با بیان این‌که انسان با دانش حداقلی نمی تواند در خصوص فاطمه (س) حق مطلب را ادا کند، اظهار داشت: اگر همه سخنان افراد عالِم تا غیر عالِم را در خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها را جمع کنیم قطره ای از دریاست.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام می فرمایند: "إنّ فاطمة هی لیلة القدر ، من عرف فاطمة حقّ معرفتها فقد أدرک لیلة القدر" حضرت زهرا سلام الله علیها باطن لیلة القدر است و هر کس حضرت را بشناسد می تواند شب قدر را درک کند، همان‌گونه که شب قدر در بین ۳۶۵ شب منحصر به فرد است حضرت زهرا (س) در بین مخلوقات عالم منحصر به فرد است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از نبی اکرم روایت شده است: مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِی فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعِی، هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است.

حجت الاسلام عباسعلی‌پور بیان داشت: هر کسی به اندازه سر سوزنی در دلش محبت حضرت زهرا سلام الله علیها باشد در بهشت خواهد بود و امام باقر علیه السلام در مورد مادرشان می فرمایند: حضرت زهرا سلام الله علیها برای همه مخلوقات واجب الاطاعه است و هیچ مخلوقی حق خارج شدن از دستورات حضرت را ندارد چه انسان باشد، چه ملائکه و اجنه و وحوش باشد.

وی تاکید کرد: برخی مطالب در خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها وارد شده است که از عقل بشر خارج است و هنوز انسان نمی تواند به عمق آن‌ها دست پیدا کند.

حجت الاسلام عباسعلی‌پور گفت: وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه فاطمه زهرا سلام الله علیها را به خانه امام علی علیه السلام می فرستاد به ایشان فرمودند؛ هر چه زهرا سلام الله علیها می‌گوید اطاعت کن چرا که او هر چه می گوید من به او یاد دادم و همه آن‌ها را جبرئیل به من یاد داده است و این روایت نشان می دهد فاطمه (س) شاگرد خاص الهی بود.

وی ادامه داد: پیامبر و امام علی علیهما السلام که در عبادت و بندگی الگوی تام بشریت هستند، حضرت زهرا ( س) بهترین یاور برای عبادت خداوند معرفی می کنند. رضایت و غضب الهی دایر مدار فاطمه (س) می باشد و اگر از فردی حضرت راضی باشد خدای متعال از انسان راضی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی بیان داشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به دختران فاطمه(س)می فرمایند؛ یَا فَاطِمَةُ! لَوْ أَنَّ کُلَّ نَبِیٍّ بَعَثَهُ اللَّهُ وَ کُلَّ مَلَکٍ قَرَّبَهُ- شَفَعُوا فِی کُلِّ مُبْغِضٍ لَکِ غَاصِبٍ لَکِ مَا أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ النَّارِ أَبَداً» ای فاطمه! اگر تمام پیامبرانی که خدا برانگیخته و تمام فرشتگانی که مقرب درگاه خود گردانده است، برای هر کینه توزی که حق تو را غصب نموده است، شفاعت کنند، هرگز خدا او را از آتش جهنم خارج نمی سازد.

وی گفت: حضور در مجلس چنین شخصیتی برای ما یک فضل است و اثر آن را روز قیامت خواهیم دید و کسی که به جهت غضب فاطمه (س) در جهنم بیفتد اگر همه انبیای الهی او را شفاعت کنند خدای متعال هرگز او را از جهنم خارج نمی کند.

حجت الاسلام عباسعلی‌پور ادامه داد: تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را پدرشان رسول خدا به حضرت در اوائل ازدواجش یاد داد و فرمود هر زمان خسته شدی و غصه تو را فرا گرفت این تسبیحات را بخوان و به ما توصیه کرده اند بعد از نماز واجب این تسبیحات را که معادل ۱۰۰۰ رکعت مستحبی است بخوانیم و در برآورده شدن حوائج خاص بسیار مؤثر است.

وی در پایان گفت: امام محمد باقر علیه السلام در مورد تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند؛ مَا عُبِدَ اَللَّهُ بِشَیْءٍ مِنَ اَلتَّحْمِیدِ أَفْضَلَ مِنْ تَسْبِیحِ فَاطِمَةَ عَلَیْهَا اَلسَّلاَمُ وَ لَوْ کَانَ شَیْءٌ أَفْضَلَ مِنْهُ لَنَحَلَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ فَاطِمَةَ عَلَیْهَا اَلسَّلاَمُ / خداوند متعال با هیچ تسبیحی از حمد و ستایش عبادت نشده که از تسبیح حضرت فاطمه علیها السّلام بهتر باشد؛ زیرا اگر چیزی بهتر از آن بود، رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله آن را به حضرت فاطمه علیها السّلام عطا می‌کرد.

انتهای خبر .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha