یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
نشست

حوزه/حوزه‌های علمیه، روحانیت، شخصیت‌هایی که مسئولیت فرهنگی دارند و سازمان‌هایی که عهده‌دار فرهنگ جامعه هستند باید مسئله عفاف حجاب را فرهنگ‌سازی و تبیین کنند، همان طور که مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» تأکید می‌کنند، یکی از مصادیق آن بحث حجاب است.

رحمان فاضلی مشاور حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار حوزه در یاسوج، از آمادگی کامل حوزه علمیه برای اجرای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از ظرفیت خانه های آسمانی، جلسات قرآنی و مدارس حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

فاضلی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه، روحانیت، شخصیت‌هایی که مسئولیت فرهنگی دارند و سازمان‌هایی که عهده‌دار فرهنگ جامعه هستند باید مسئله عفاف حجاب را فرهنگ‌سازی و تبیین کنند، همان طور که مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» تأکید می‌کنند، یکی از مصادیق آن بحث حجاب است.

وی با تاکید بر اینکه برخوردهای تند و بی‌حساب در امر به معروف و نهی از منکر ممکن است اثر عکس داشته باشد و با این کار به اثر مطلوب از امر به معروف و نهی از منکر نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: خانم‌هایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند و یا کم حجاب هستند؛ وظیفه همه افراد جامعه این است که اولاً با روش امر به معروف و نهی از منکر آشنا باشند و ثانیاً تذکر لسانی را با زبان لیّن انجام دهند. همچنین رسانه‌ها باید مسأله حجاب را تبیین کنند.

فاضلی با ابراز خرسندی از فعالیت مدرسه‌های علمیه خواهران در حوزه عفاف و حجاب گفت: کما فی سابق حوزه علمیه خواهران آمادگی هرگونه همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر را دارد و مطمئناً از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طلبه‌های حوزه‌های علمیه بیشتر از دیگر آمران به معروف در معرض اهانت قرار دارند افزود: برای اجرای چنین برنامه‌هایی مد نظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیاز به پشتیبانی داریم که به بهترین وجه انجام شود.

فاضلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: تلاش می شود از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدا استفاده نشود.

این مشاور بستر مجازی را افسارگسیخته خواند و افزود: تبلیغات غیر از تهمت و دروغ و وعده دادن است، اما این منکرات توسط برخی اشخاص در حال انجام است.

وی تأکید کرد: توقع این است برای حفظ اعتماد و تأمین سلامت انتخابات مجریان و عوامل انتخابات نباید خود را نماینده کاندیداها بدانند و مسئولین شعب اخذ رأی، بازرسان و ناظران بی‌طرفی را در انتخابات رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha