پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حضور امام جمعه شهر ملاثانی در جمع معتکفین

حوزه/ امام جمعه شهر ملاثانی با اشاره به حضور پرشور جوانان در آیین معنوی اعتکاف، گفت: این بیانگر بی اثر بودن توطئه های دشمنان اسلام و قرآن علیه معنویت در ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام سید حسین آلبوشوکه امام جمعه شهر ملاثانی در بین معتکفین مناطق مختلف این شهر حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

امام جمعه شهر ملاثانی با تبریک ولادت با سعادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) و روز پدر و ابراز خرسندی از استقبال پرشور جوانان از عمل معنوی اعتکاف افزود: شرکت در آیین اعتکاف، سعادت بندگان خاص خداوند است.

حجت الاسلام آلبوشوکه خاطرنشان کرد: شرکت در این آیین غنیمتی است که نصیب فرد معتکف شده و لذا باید قدر این لحظه های الهی را دانست و از هرگونه گناه بعد از این عبادت بزرگ پرهیز کرد.

وی با اشاره به فضائل ماه رجب و مراسم معنوی "اعتکاف"، به حرم زمانی و مکانی در ارتباط با امور عبادی اشاره و اظهار داشت: حرم زمانی ماه رجب به خصوص در این ایام البیض اعتکاف، که یک عمل محدود سازی فردی است و در یک حرم مکانی به نام مسجد صورت می گیرد که بیانگر تفاوت ربانیت در اسلام در سایر ادیان می باشد.

حجت الاسلام آلبوشوکه افزود: اعتکاف اگر چه یک عمل خودسازی فردی است اما می بایست در جمع انجام شود که نشانگر دیدگاه اسلام نسبت به امور جمعی و اهتمام به مسائل اجتماعی است.

وی گفت: ایام البیض به معنای ایامی نورانی برای معتکفان است که در آن زمان ماه در میان آسمان قرار دارد و روشن تر از سایر ایام است.

امام جمعه شهر ملاثانی افزود: می توان از این ایام یک تعبیر معنوی هم داشت و تعبیر دیگر این است که مومنان در این روز معتکف می شوند و به عبادت می پردازند.

حجت الاسلام آلبوشوکه با اشاره به حضور پرشور جوانان در آیین معنوی اعتکاف، خاطرنشان کرد: این بیانگر بی اثر بودن توطئه های دشمنان اسلام و قرآن علیه معنویت در ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha