سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
سردار مداحی

حوزه/ سردار مداحی با بیان این که ذاکر آل الله باید بهترین فرد برای همسر و بهترین مربی برای فرزندانش باشد، گفت: ظاهر شایسته، آراستگی به کلام و گفتار زیبا، اخلاق نیکو، رعایت حدود الله، تواضع و فروتنی، پرهیز از مواجهه تند با دیگران، پیگیری کارهای به روز در شعر و مدح و نوحه در عین پرهیز از مدگرایی از مهمترین مولفه های موفقیت در مسیر پرافتخار مدح و ثنای اهل بیت علیهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار علی اکبری مداحی در محفل ذاکرین عاشورایی هیئت رزمندگان و اختتامیه دوره توانمندسازی ستایشگران اهل بیت علیهم السلام که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد ضمن گرامیداشت اعیاد ماه شعبان بر اهمیت صیانت از توفیق مدح اهل بیت علیهم السلام و سربازی صاحب الزمان(عج) تأکید و از تمام اساتید، مداحین و شرکت کنندگان در این دوره تقدیر و تشکر نمود.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام به جایگاه مدح، منقبت، وعظ و خطابه اشاره نمود و بیان داشت: شما ذاکران آل الله باید جایگاه ذاکری، مدح و منقبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و جایگاه منبر، موعظه و خطابه را خوب بشناسید و خوب بدان واقف و متوجه آن باشید.

وی افزود: مطمئنا اگر از معنویت و ارزش این جایگاه که جایگاه علما و پیرغلامان آراسته به تقوا و تجلی اخلاق اسلامی است، غافل شویم و با عمل و گفتار و رفتارمان کوچکترین خدشه ای به این جایگاه وارد سازیم، قطعا در محضر ذات اقدس الهی نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

سردار مداحی، الزامات توجه به جایگاه مدح و ثنای اهل بیت علیهم السلام را مورد توجه قرار داد و حسن ظاهر را از برجسته ترین ویژگی مداح ائمه اطهار علیهم السلام دانست و یادآور شد: برای موفقیت در مسیر پرافتخار مدح و ثنای اهل بیت علیهم باید در کنار ظاهر شایسته، به کلام و گفتار زیبا توجه روز افزونی داشته، از سخنان سخی، زشت و ناسزاگویی پرهیز نماییم.

وی با تأکید بر این که آراسته شدن به اخلاق اسلامی انسان را در مسیر رعایت آداب حدود الله قرار می دهد، تصریح کرد: اخلاق نیکو و برخورد شایسته با مردم و خانواده از مهمترین مولفه هایی است که باید مورد توجه و اهتمام ذاکران و نوکران آل الله قرار گیرد.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان این که ذاکر آل الله باید بهترین فرد برای همسر و بهترین مربی برای فرزندانش باشد، خاطرنشان کرد: جایگاه منبر و مدح جایگاه موعظه، پند و نصیحت مومنانه است.

وی بر اهمیت تواضع و فروتنی و پرهیز از مواجهه تند و خشن با مردم تصریح نمود و یادآور شد: انسان متواضع و فروتن همواره با بدخلقی و بدرفتاری دیگران مدارا می‌کند؛ چرا که هر اندازه بندگی انسان که در تواضع نمود پیدا می کند ضعیف باشد، مدارایش کمتر خواهد بود و در مسیر الی الله باز خواهد ماند.

سردار مداحی بر لزوم پرهیز از مدگرایی و تجدد گرایی در عین پیگیری کارهای نوبه نو و به روز در شعر و مدح و نوحه تصریح و آن را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: در عین توجه به شیوه ها و روش های نو، باید در حوزه مدح و ثنای اهل بیت علیهم السلام از مدگرایی های ظاهر اندیشانه پرهیز نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha