دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: شعار سال راهبرد اصلی پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سنت غیر حسنه عید اموات در منطقه جنوب در عید سعید فطر، اظهار داشت: روز عید فطر، روز عزا نیست و عید اموات معنایی ندارد.

وی بیان کرد: تسلیت بعد از سه روز در فقه مکروه است و عید اموات باعث تحمیل هزینه‌های زیاد به صاحبان عزا می‌شود و آنها را به مشقت می‌اندازد که درخواست اکید می‌شود این کار ترک شود.

امام جمعه کنگان عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود هزینه این کار برای شادی روح افراد سفر کرده صرف کارهای خیر، مساجد، حسینیه‌ها، درمان بیماران، ازدواج جوانان و مانند آن شود.

حجت الاسلام محمودی، با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) به ویژگی‌های آن بزرگ بانو اشاره کرد و گفت: عقلانیت، تیزبینی و دوراندیشی، ارزش مداری، شجاعت، گره گشایی از پیامبر(ص)، نزدیک بودن به نبی مکرم اسلام، مدیریت اقتصادی و کارآفرینی و رسیدگی به فقرا از مهمترین ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) بود.

وی با تبریک عید نوروز و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن به فراز و نشیب‌های سال در کلام ولی فقیه زمان اشاره کرد و یادآور شد: جنگ خونین و جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی تلخ ترین حادثه سال ۱۴۰۲ بود که حاصل حمایت آمریکا و دول غربی و سکوت خفت بار مجامع بین المللی و برخی سران کشورهای اسلامی بود که منجر به نسل کشی در فلسطین شد.

امام جمعه کنگان پیشرفت‌های داخلی به‌ویژه در حوزه علمی و فناوری و حضور مردم در عرصه‌های مختلف و توفیقات دولت در حوزه خارجی را از شیرینی‌های سال گذشته در بیان رهبری فرزانه انقلاب خواند و ابراز کرد: در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ که عبارت از "مهار تورم و رشد تولید" بود توفیقاتی حاصل اما بقدر مطلوب انجام نشد که باید تداوم یابد.

حجت الاسلام محمودی، به موضوع تبیین در کلام رهبری اشاره کرد و با اشاره به اینکه تصمیم و اقدام بدون تبیین، نوعی جهالت و فلسفه تبیین پیشگیری از فتنه است، اظهار کرد: مساله تبیین نیاز ضروری جامعه امروز است و توصیه می‌کنم افراد و به‌ویژه رسانه‌ها از هرگونه اقدام و کارهای رسانه‌ای بدون تبیین که موجب آشفتگی در جامعه می‌شود، اجتناب کنند.

وی به نامگذاری و شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان راهبرد اصلی پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: تلاش برای تحقق شعار سال یعنی "جهش تولید با مشارکت مردم"، تکلیفی ملی و عمومی است و همه مردم و مسئولان برای عینیت بخشیدن به فرمان مطاع رهبری همت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha