دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با اعلام اینکه نبود بودجه برای برنامه‌های فرهنگی جای تأسف دارد، عنوان کرد: سال گذشته متاسفانه عدد قابل توجهی برای بودجه فرهنگی لحاظ نشده بود که تذکر دادیم امسال حتما بودجه برنامه‌های فرهنگی طراحی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته براساس برنامه ریزی انجام شده در هر ماه یک جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار و مصوبات خوبی داشت و در عرصه اجرا هم تقریبا درصد بالایی از مصوبات توسط مسئولین مربوطه اجرا شد و درصدی هم به دلایل مختلف اجرا نشد.

وی افزود: رویکرد جدید شورای فرهنگ عمومی کشور و استان بر حسب دانش آمایش فرهنگی است که شروع بسیار مناسبی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در جلسه امروز دو ویژگی خاص مورد توجه قرار گرفت، گفت: در زمینه آسیب شناسی فرهنگی اجتماعی در حوزه گردشگری نوروزی نکاتی تنظیم شد که به قرارگاه ساماندهی سواحل به ریاست استاندار بوشهر که ۳۲ دستگاه در آن دخیل هستند و همچنین قرارگاه عفاف و حجاب ارائه شود تا در این رابطه اندیشه کنند.

وی با اعلام اینکه نبود بودجه برای برنامه‌های فرهنگی جای تأسف دارد، عنوان کرد: سال گذشته متاسفانه عدد قابل توجهی برای بودجه فرهنگی لحاظ نشده بود که تذکر دادیم امسال حتما بودجه برنامه‌های فرهنگی طراحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: همچنین در این جلسه یک سری آمارهای دقیق در زمینه فرهنگی اجتماعی استان در عرصه ملی ارائه شد که پیرامون آن بررسی دقیق صورت گیرد و برنامه‌ها بر حسب این آمارها در استان برگزار شود.

وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به دانش و علم و فناوری توجه ویژه‌ای دارد و حرکتی که این شورا آغاز کرده مبنی بر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی با حضور بنده در شهرستان ها و یا برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در مراکز مختلف فرهنگی شهر بوشهر در راستای گسترش حرکت فرهنگی است که اقدام نوینی در سطح کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز کرد: ما در مقابل تهاجم جدی فرهنگی دشمن قرار گرفته ایم و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع فرهنگ، در استان بوشهر که دیار مقاومت و دیانت و فرهنگ است تلاش می کنیم تمام شاخصه‌های فرهنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha