پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156569
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کارشناس دینی گفت: ازدواج به عنوان مهم‌ترین و عالی‌ترین رسم اجتماعی برای دستیابی به نیازهای عاطفی و ایمنی افراد بزرگسال همواره مورد تایید بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، الهام سمیعی کارشناس دینی، در کارگاه ازدواج آسان و انتخاب همسر، در جمع طلاب مدرسه علمیه‌ فاطمه الزهرا(س) شیرود، با موضوع باورهای نادرست در ازدواج، اظهار داشت: باورها، تفکراتی هستند که به زندگی معنا می‌بخشند و راهنمای ما در تنگناها و مشکلات می‌شوند.

وی افزود: ازدواج به عنوان مهم‌ترین و عالی‌ترین رسم اجتماعی برای دستیابی به نیازهای عاطفی و ایمنی افراد بزرگسال همواره مورد تایید بوده، اما در بسیاری از موارد باورهای غیرمنطقی در مورد ازدواج با واقعیت مطابق نبوده و پیامدهای ناشی از آن رفتارها و عواطف مخرب و بیمار گونه‌ای که بقا سلامت روانی و عاطفی فرد را تهدید می‌کنند به‌همراه داشته است.

سمیعی یادآور شد: شیوه‌های نامناسب همسرگزینی می‌تواند به عنوان مانعی در مسیر ازدواج جوانان عمل نماید، بنابراین قبل و بعد از ازدواج، باورهای نادرست خود را در مورد زندگی مشترک بشناسید و به دنبال اصلاح آن باشید.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج برکات مادی و معنوی فراوانی در روح و جسم افراد از جمله امنیت فردی و اجتماعی، رشد شخصیتی فرد، حفظ دین و دوری از گناه دارد، از نظر مالی و اقتصادی نیز باعث رشد فردی و اجتماعی شده و همچنین حفظ نوع بشر با تولید نسل اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha