یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی خادم الرضا و خادم مردم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی فتح خرمشهر و شهدای خدمت، ضمن تسلیت شهادت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی و همراهان اظهار داشت: سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

وی افزود: شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی سید محرومان و رییس جمهوری خستگی ناپذیر، مجاهد، عالم، پرتلاش و بسیار ارزشمند بود که در راه خدمت به مردم نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام مصلح افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی پرچمدار جبهه جهاد و تلاش و کوشش بود.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: شهید رییسی خدمت خستگی ناپذیر به مردم را افتخار خود می‌دانست و خود را وقف خدمت صادقانه به کشور و ملت کرده بود.

حجت الاسلام مصلح افزود: رییسی دوست سردار دلها بود، سردار دلها که تمام زندگی خودش را وقف انقلاب کرده بود و متوسل به حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز یک انسان پرتلاش، با دانش و مسلط به مسائل مربوط به حوزه وزارت امور خارجه و مرد دیپلماسی میدانی بود.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: سردار شهید سید مهدی موسوی از انسان های مخلص، شجاع و شهید رحمتی استانداری جوان، پرتلاش و خوشنام، آیت الله آل هاشم که سال ها نیز در ارتش خدمت کرده بود یک روحانی مورد احترام مردم آذربایجان بود.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت : خلبان شهید مصطفوی از دیگر شهدای حادثه سقوط بالگرد که خود نیز برادر شهید بود، از نظر تعهد، تخصص و مهارت، یک الگو بود که در زمان تشییع پیکر برادر شهیدش، یک قبر در کنار آن شهید برای خود در نظر گرفته که در همان جا آرام خواهد گرفت.

وی گفت: خلبان شهید دریانوش انسانی پاک، با ایمان، متعهد و متخصص بود و شهید قدیمی نیز در مسائل فنی پروازی نیز فردی دارای تخصص و دانش بود.

امام جمعه برازجان، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد از ویژگی های منحصر به فردی از جمله وسعت منطقه عملیاتی، عبور از رودخانه و مدت زمان انجام عملیات و مداومت آن برخوردار بود.

حجت الاسلام مصلح افزود: در این عملیات، نیروی هوایی ما از شب تا صبح ۶ هزار نفر را برای تجدید نیرو از مشهد به اهواز منتقل کردند و چنانچه این اتفاق نمی‌افتاد در مرحله چهارم محاصره خرمشهر دچار مشکل می‌شدیم.

وی ادامه داد: در این عملیات، رزمندگان ما موفق شدند که ۱۶ هزار نفر از نیروهای دشمن را کشته و ۱۹ هزار نفر را دستگیر کرده و علاوه بر این تعداد قابل توجهی ادوات و تجهیزات نظامی به غنیمت بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha