چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه الوند

حوزه / امام جمعه شهرستان البرز گفت: بزرگترین میراث شهید رئیسی، تبیین تراز مدیریت انقلابی بود ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور و کم نظیر خود در آئینهای وداع و تشییع جلوه های ماندگار از دلدادگی به آرمانهای انقلاب و  پیوند مردم و مسئولان را آفریدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه شهر البرز (الوند) قزوین گفت: شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی موفق شد تصویری بسیار امیدبخش در موقف خدمت، در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کند

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: بزرگترین میراث شهید رئیسی، تبیین تراز مدیریت انقلابی بود ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور و کم نظیر خود در آئینهای وداع و تشییع جلوه های ماندگار از دلدادگی به آرمانهای انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را آفریدند

امام جمعه شهرستان البرز بیان کرد: علم، جهاد، کسب رضایت الهی از ویژگی های ممتاز آیت الله رئیسی از نگاه مقام معظم رهبری است و او از خادمی امام رضا (ع) با کراهت و صرفاً به خاطر اطاعت امر ولی فقیه به قوه قضاییه آمد و از آنجا با اصرار بسیاری به دستگاه اجرایی کشور پانهاد.

وی ادامه داد: از همان اول عهدش با امام و امت بود و اطاعت از ولایت و خدمت به امت. در این راه پای فشرد، شب و روز نشناخت و طعنه ها به جان خرید تا قطار خدمت را به ریل اصلی اش بازگرداند دو سال و ده ماه شب و روزش را به هم دوخت و دوید و دوید و دوید برای رضا و صلاح مردم که رضای خداست.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: همه به یاد دارند که شهید رئیسی در شرایطی کار ریاست جمهوری را شروع کرد که دولت با مشکل پرداخت حقوق، انبارهای تقریباً خالی از کالاهای اساسی، خزانه منفی، کسری بودجه چندصد هزار میلیارد تومانی، نرخ تورم بیش از ۶۰ درصدی، قطعی مکرر برق و صف ارزاق و دهها مشکل ریز و درشت اقتصادی بعلاوه شرایط سخت کرونایی، مواجه بود اما در طول این مدت، تقریباً همه شاخصهای کلان، مثبت شده یا مثل بخش نفت، جهش کرده است.

وی اظهار کرد: شهید رئیسی عزیز، در کسوت یک روحانی فاضل، سید مومن با سعه صدر، با همت جهادی، با اشراف، شجاعت، صراحت لهجه و صدق و راستی در گفتار و رفتار و کردار، یک عاشق به تمام معنا برای خدمت به مردم بود. حقیقتا دوستدار مردم بود. سفرهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی و محلی، و در دیدارهای عمومی، از نقاط نورانی و درخشان کارنامه شهید رئیسی بود، ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت آوری برای عالیترین مقام اجرایی کشور است.

امام جمعه شهرستان البرز عنوان کرد: خدمت به مردم، گره گشایی از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم، واقعا دغدغه شبانه روز این سید آسمانی بود. به بیان زیبا و شیوای رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتشان «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت».

وی ادامه داد: در این سفر آسمانی، شخصیتهای بزرگ و عزیز دیگری هم بودند. از جمله شهید آل هاشم هم در جایگاه امامت جمعه، برای شبکه امامت نصاب آوردند. روحانی ای خدوم، مردمی، دوست داشتنی، فعال، مخصوصا اهل ارتباط با همه اقشار جامعه؛ آن هم ارتباط تربیتی. شهید آل هاشم از این جهت زبانزد بود.

حجت الاسلام مهدوی عنوان کرد: همچنین شهید امیرعبدالهیان وزیر خارجه انقلابی و جهادی، مرد میدان و دیپلماسی، مرد آشنا با جهاد دیپلماسی، رادمرد آشنا با زبان دنیا، مرد مستکبرستیز و مستضعف نواز، حامی مظلومان جبهه مقاومت، راسخ و نامرعوب در برابر زیاده خواهان اروپایی و آمریکایی. این شهید خوش قد و بالای ما، بلندی و فرازمندی قد و قامت ایران و ایرانی را در بین ملتها و کشورها به خوبی نشان داد و توانست جایگاه جمهوری اسلامی را در تراز واقعی اش به منصه ظهور برساند و به ویژه در این سالها و حوادث اخیر، پیام انقلاب اسلامی را صادر کند و برای کشور ما مایه شرف و عزت شد. از این سردار دیپلماسی، عطر سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی استشمام میشد.

امام جمعه شهرستان البرز بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس فرمودند : مقاومت فوق العاده مردم غزه موجب تعجب جهانیان شده است و چه کسی باور میکرد که روزی در دانشگاههای آمریکا به نفع فلسطین شعار داده و پرچم فلسطین برافراشته شود و چه کسی باور میکرد که روزی در ژاپن و در تظاهرات به نفع فلسطین، به زبان فارسی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده شود. در آینده نیز ممکن است در مورد قضیه فلسطین حوادثی اتفاق بیفتد که امروز باور کردنی نیستند.

وی اظهار کرد: آنچه بیش از هر چیز در این رخدادها عیان شد اوج بصیرت و قدرت و قدردانی آگاهانه ملت بزرگ سلحشور ایران بود که در تندباد حادثه ها استوارتر و قویتر از همیشه با هدایتهای الهی امام و رهبر حکیم خود راه رسیدن به قله های فتح و پیروزی را خواهند پیمود و دشمنان مفلوک و درمانده ایران بزرگ خصوصا آمریکای جهانخوار و صهیونیسم روبه زوال را بیش از پیش نا امید و سرافکنده خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha