دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
آیت الله سیدابراهیم رئیسی - شهید جمهور

رئیسیِ محبوب و مقتدر و امیر عبدالهیانِ عزیز، تراز مدیر ارشد نظام و انقلاب بودن را ارتقاء بخشیدند و نشان دادند که یک رئیس جمهور و یا وزیر ایران اسلامی تا چه میزان می­تواند و باید از ویژگی­‌های بارز اخلاقی و عملی برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیر حوزه علمیه مشکات قم با عنوان مروری بر مؤلفه های مکتب «سید ابراهیم» را در ادامه بخوانید:

هو الحی القیوم

چند روزی است که شهادت رئیس جمهور خدوم، مظلوم و در نهایت محبوب ملت و وزیرخارجه عزیز و مجاهدش به همراه هیات همراه، غم و اندوه سنگینی را بر دل هر ایرانی وطن پرست آوار کرده، از اینکه دیگر کشور و ملت از خدمات خالصانه و مجدانه آنان محروم شدند با تمام وجود متاسف و محزونیم. رئیسی شهید به تنهایی توانست اعتماد به نظام و انقلاب را به صورت چشمگیر و جهشی ارتقاء بخشد و امیدهای از دست رفته را برگرداند. این سید جلیل القدر که همانند سلف صالحش «رجائی» و «بهشتی» از طبقه محروم بود و با مظلومیتی مثال زدنی هدف متعالی خود را دنبال کرد و مصرانه به سمت آن حرکت کرد و با شتاب به آن نزدیک شد.

رئیسیِ محبوب و مقتدر و امیر عبدالهیانِ عزیز، تراز مدیر ارشد نظام و انقلاب بودن را ارتقاء بخشیدند و نشان دادند که یک رئیس جمهور و یا وزیر ایران اسلامی تا چه میزان میتواند و باید از ویژگی‌های بارز اخلاقی و عملی برخوردار باشد. بی شک از این پس تصدی منصب ریاست قوه یا وزیر و ... ، بیش از گذشته سخت و دشوار خواهد بود زیرا مسئولان نظام اسلامی با خط کشی به نام سید ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان سنجیده میشوند.

در این چند روز از رسانه ها ویژگی‌های فراوانی را برای رئیس جمهور فقید که به حق شهید جمهور و شهید خدمت نامیده شد شنیدیم. این ویژگی ها نشان از مکتبی میدهد که می‌بایست در مراکز آموزشی اعم از ابتدایی تا آموزش عالی به انحاء و روشهای مختلف آموزش داده شود تا رئیسی‌ها و امیر عبداللهیان‌ها تکرار شوند و نظام و انقلاب همواره بتواند از نعمت خدمتگزارانی همانند آنان بهره‌مند باشد.

و بالاخره در این چند روز به عیان دیدیم که محبوب خدا و خلق خدا شدن آسان نیست و مجاهدت توأم با آگاهی لازم دارد.

بر اساس آنچه از رسانه‌ها به کرار از سوی آگاهان و نزدیکان شهید جمهور شنیدیم مهمترین ویژگی‌های «مکتب سید ابراهیم» را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

الف. ویژگی های اخلاقی مسئول نظام اسلامی:

۱- اخلاص

۲- تواضع

۳- خاکی و مردمی (از جنس مردم ضعیف و محروم)

۴- درد آشنا

۵- شجاع

۶- راعی (اهل مراعات)

۷- قاطع

۸- صبور

۹- برخوردار از اعتماد به نفس بالا

۱۰- دنده پهن و با تحمل و با ظرفیت

ب. ویژگی های فکری و اعتقادی

1- متدین و متشرع

2- ولایت مدار

3- انقلابی

4- وطن پرست (حافظ منفعت ملی)

5- با هدف (اهداف مشخصی مانند خدمت به مردم، مراقبت از منافع ملی، ارتقاء عزت و اقتدار ملی، پاسداری از ارزشهای دینی و انقلابی، مردم داری و ...)

ج. ویژگیهای رفتاری و عملی

1- جدی در کار

2- پیگیر

3- متعهد به تعهدات

4- خدوم

5- گره گشا

6- فساد ستیز

7- دغدغه مند

8- پرتلاش، سخت کوش و خستگی ناپذیر

9- فداکار

10- دارای گوش شنوا

11- اهل دلجویی

12- انتقاد پذیر

13- ساده زیست

د. اموری که از آن پرهیز داشت:

1- استفاده رانت برای خود و خانواده

2- خودنمایی

3- تشریفات و رعایت پروتکل

4- انتقام

5- جنجال و هیاهو

6- مجادله و مراء

بی شک هر یک از موارد یاد شده نیازمند واکاوی و تحلیل و بررسی بیشتر است تا در نهایت «مکتب سید ابراهیم» به خوبی مورد شناسایی قرار گیرد و در پس آن تدریس این مکتب می‌تواند خادمانی برای ملت انقلابی، شهید پرور، وفادار و قدرشناس تربیت کند. این مهم نه فقط نظام و انقلاب را بیمه خواهد کرد، بلکه ملتهای دیگر را نیز به الگوبرداری از این مکتب مشتاق خواهد ساخت. ان‌شاءالله.

محمد تقی سبحانی نیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha