چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
غلام پور

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به ایثارگران، گفت: در سال ١۴٠٠ حدود ۶ میلیارد برای وام اشتغالزایی به ایثارگران اعطا شد اما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجموعا این تسهیلات به ٢۴٠ میلیارد تومان رسید که رشد خوبی داشته است بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نعمت الله غلامپور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ظهر امروز در نشست خبری گفت: اقتدار نظامی برای کشور بسیار مهم است و می تواند اقتدار سیاسی و اقتصادی و... را در پی داشته باشد.

وی با گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس، ابراز داشت: استان بوشهر ٨۴ شهید را در عملیات بیت المقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، اظهار داشت: شهید رئیسی یک رئیس جمهور مردمی و متواضع و اطلاع پذیر از مقام معظم رهبری و ولایتمداری او برجسته بود.

غلام‌پور بیان داشت: وظیفه رسانه ها این است که خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به ایثارگران، گفت: در سال ١۴٠٠ حدود ۶ میلیارد برای وام اشتغال زایی به ایثارگران اعطا شد اما در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجموعا این تسهیلات به ٢۴٠ میلیارد تومان رسید که رشد خوبی داشته است.

غلام پور افزود: ٩۶ میلیارد تومان از محل تبصره ١۶ به تعداد ٧۵٠ نفر و ١١٠ میلیارد از تبصره ١٨ به تعداد ۶٠٠ نفر تسهیلات اشتغال زایی به ایثارگران پرداخت شده است.

وی با اشاره به موضوع واگذاری اراضی به ایثارگران، گفت: از بعد از انقلاب تا حدود سال ٧۵ که مؤسسه مسکن سپاه به کسی که آسیب دیده جنگ بود زمین می داد، بعد از آن هیچ گونه واگذاری زمینی صورت نگرفته بود اما دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و شخص ایشان این دغدغه را داشت؛ تا اینکه سال گذشته بر اساس سیاست های رئیس جمهور تاکید بر این شد که مشکل مسکن حل شود. بنیاد شهید این کار را شروع کرد که در شهرستان بوشهر تعداد ٧٠٠ ایثارگر شامل این طرح می شدند؛ در حال حاضر در شهرستان بوشهر به ۵١٨ نفر زمین واگذار شده و حدودا تا یک ماه آینده به مابقی افراد نیز زمین واگذار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه در سطح استان هزار و ۸۰۰ نفر مشمول واگذاری زمین هستند گفت: در سطح شهرستان ها به جز دشتستان تا کنون به ۱۴۰ ایثارگر زمین واگذار شده است.

غلام پور افزود: همسران و فرزندان شهدا و جانبازان بالای ٢۵ درصد مشمول این طرح می شوند.

وی از برگزاری میز خدمت برای مدیران کل در بنیاد شهید جهت رسیدگی به مشکلات خانواده ایثارگران خبر داد و گفت: هر هفته چهارشنبه ها از ساعت ٩ تا ١١ میز خدمت با حضور مدیران کل برقرار است و برنامه زمانبندی شده به همه مدیران ابلاغ شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تقویت ورزش جامعه ایثارگری را یکی از برنامه‌های بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: برنامه‌های خوبی در این خصوص تدارک دیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha