یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تصاویر / بزرگداشت حوزوی آیت‌الله رئیسی و همراهان شهیدش در موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره)

رئیس موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: شهید رئیسی با ولایت بود اما از ولایت خرج نمی کرد و صداقت با ولی داشت. نمی شود در نظام اسلامی کسی بگوید من صادقانه با خدا عهد بستم اما با ولایت رابطه نداشته باشد؛ دروغ می گویند کسانی که فکر می کنند در عهد با خدا هستند اما با ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) ارتباطی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهادت سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی و هیئت همراه که در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به آیه شریفه"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ , فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا" اظهار کرد: مفهوم صدق در فرهنگ قرآنی بسیار مهم و کاربردی است همه ما باید مصداق این قسمت از آیه شریفه باشیم که"وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ" و مانند آن زندگی کنیم.

وی افزود: شهدایی که طبق این آیه شریفه به عهد خداوند وفا کردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند وظیفه خودشان را به خوبی انجام دادند، اما ما باید ببینیم که امروزه وظیفه ما چیست و ما چه کاری باید انجام بدهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یک نظام مردم سالاری دینی مصداق" صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ" سه چیز است، اول عهد باخدا؛ در نظام مردم سالاری دینی بخشی از این مهم عهد با خداست؛ شهید رئیسی اینگونه بود واقعا خدا باور بود و واقعا باور کرده بود که نباید به غیر خدا دل بست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه شهادت رئیس جمهور بنیان های رژیم صهیونیستی را متزلزل تر کرد، افزود: شهید رئیسی برای خودش و خانواده و حتی دولت خودش شأنی قائل نبود بلکه فکر این بود که وظیفه او چیست؟ ایشان هوای نفس را کنار زده بود و همه ناملایمت، اهانت ها، شایعه پراکنی ها و دروغ ها را به جان خریده بود چون با خدا معامله کرده بود، لذا به خاطر این اخلاص او شهادتش باعث شد اتفاقات مهمی در عالم به وجود آید و این شهادت حقیقتا بنیان های رژیم صهیونیستی را متزلزل تر از همیشه کرد.

آیت الله رجبی ادامه داد: یکی از مصداق های مهم " صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ" ارتباط با ولایت است؛ شهید رئیسی ارتباط و اعتقادش به ولایت واقعا صادقانه بود؛ این مرد بزرگ تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم کرد و در تمامی عرصه‌هایی که احساس تکلیف می‌کرد بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای حضور یافت و با تعهد و مجاهدت مثال‌زدنی، منشأ خدمات ارزشمندی به کشور و نظام اسلامی شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان ساخت: ارتباط با ولایت در ایشان بسیار برجسته بود؛ با ولایت بود اما از ولایت خرج نمی کرد و صداقت با ولی داشت. نمی شود در نظام اسلامی کسی بگوید من صادقانه با خدا عهد بستم اما با ولایت رابطه نداشته باشد؛ دروغ می گویند کسانی که فکر می کنند در عهد با خدا هستند اما با ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) ارتباطی ندارند.

وی افزود: صداقت با مردم از مصادیق"صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ" است، مردمی که در این کشور زندگی می کنند با رای خود با رئیس جمهور عهدی می بندند و رئیس جمهور در مقابل همه ملت عهدی دارد؛ دغدغه مردم برای شهید رئیسی امر اساسی بود؛ مردمی بودن و با مردم زیستن برای او یک امر اساسی بود، در راه خدمت به مردم واقعا سر از پا نمی شناخت و خستگی برای او معنا نداشت.

آیت الله رجبی در پایان با اشاره به لزوم درس گیری از این شهید والامقام، تاکید کرد: پس از شهادت این بزرگوار ملت فهمیدند که چه کسانی را از دست داده اند، دلها دست خدا بود و خدا در همه دنیا به کسانی که صادقانه برای مردم خدمت کنند پاداش می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha