چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر خواستار تدوین نقشه و سند چشم انداز در این عرصه حسب آمایش و شناخت اولویت ها شد و گفت: بعد از تنظیم سند، برای حل مسائل اقداماتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بوشهر جزو استان های استراتژیک کشور و سومین اقتصاد کشور در تولید ناخالص ملی است و تولیدات آن نیز استراتژیک بوده و از لحاظ تولید سرانه استان اول کشور است.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: بوشهر از لحاظ وسعت جغرافیایی ۹۳۶ کیلومتر مرز آبی و ۷۰۷ کیلومتر ساحل دارد و در کشاورزی اولین استان در تولید صیفی‌جات خارج از فصل بوده و در تولید خرما نیز سومین استان کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه از حیث تجارت بوشهر یکی از مهمترین مراکز تجاری ایران است ابراز داشت: بوشهر گنج ایران است و از حیث تاریخی نیز استان مقاومت به شمار می رود. در طول تاریخ این استان چهار بار مورد هجمه انگلیس قرار گرفته و نیز کشورهایی همچون پرتغال، هلند، فرانسه به این استان حمله کرده اند که در آن زمان علمای استان حکم به وجوب دفاع دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بوشهر در جنگ تحمیلی تنها استانی است که به تعداد روزهای جنگ بمباران شده و استانی است که اولین حملات هوایی را دفع کرده و تمام نیروی دریایی عراق را در دو ماه از بین برده و تنها استانی است که با آمریکایی ها جنگیده است.

وی با بیان اینکه محلات بوشهر مسجد محور بوده است گفت: سابقه این مسجد محوری در بوشهر به ۲۰۰ سال قبل برمی‌گردد؛ از سال ۱۲۶۰ هجری قمری نیز نماز جمعه در بوشهر خوانده می شده و این مهم تا کنون استمرار دارد و هیچ جای ایران به این صورت نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: انسان باید خود را در این نظام معرفتی تعریف کند که در کجای این منظومه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: فهم دقیق و آمایشی معروف و منکر، شناخت معروف ها و منکرها بر اساس اولویت بسیار مهم است.

وی خواستار تدوین نقشه و سند چشم انداز در این عرصه حسب آمایش و شناخت اولویت ها شد و گفت: بعد از تنظیم سند، برای حل مسائل اقداماتی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته، در استان بوشهر تنظیم سندهای بالادستی و میان دستی و سپس حوزه مدیریت اجرایی و نظارت و بازتولید برنامه ها در حال انجام است.

امام جمعه‌ بوشهر با اشاره به رویکرد مردمی بودن ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: تمام ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha