یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
image.png

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی جامعةالمصطفی العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در این مراسم، شهدای خدمت را تربیت یافته مکتب امامین انقلاب و اهل بیت(علیهم السلام) دانست و ابراز داشت: عدالت آرمان مشترک همه بشریت است و برای تحقق آن باید هزینه پرداخت. پرورش یافتگان مکتب امام همچون شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر در صدر انقلاب و سپس شهدای دفاع مقدس و امروز شهدایی همچون شهید رئیسی، تاثیر عمیقی بر جامعه نهادند. آنچه امروز حاصل شده است یک سرمایه عظیم اجتماعی و بین المللی است که به برکت خون شهدای عزیز ما به دست آمده است و باید آن را پاسداشت.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) مردم را رکن اصلی انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: این رکن باید هر روز تقویت شود. شهدای خدمت یک فرصتی طلایی را از این جهت خلق نمودند که این سرمایه اجتماعی در آینده نظام اسلامی به ویژه انتخابات پیش رو بسیار نقش آفرین خواهد بود.

وی خصوصیاتی چون عشق و ایمان به هدف، برخورداری از دانش مدیریت، شرح صدر، اشراف بر امور و تبیین اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی را از ویژگی های یک مدیر اسلامی برشمرد و گفت: در نظام های سیاسی دنیا سخنی از اخلاص در کنار سیاست وجود ندارد و این دو مسئله حتی در تعارض با یکدیگر هستند، اما شهید رئیسی در دوران خدمت، این دو مقوله را با هم جمع نمود و این ویژگی تنها در مکتب وحیانی اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) مورد تاکید است.

استاد رمضانی ادامه داد: عشق ورزی به مردم در کنار سایر ویژگی های مدیریتی از آموزه های مهم مکتب اهل بیت(علیهم السلام) است که در گفتمان امامین انقلاب نیز به خوبی مشاهده می شود. اینکه سیاستمداری صادق و مخلص باشد و معیار برای او رضایت مردم و گره گشایی و حل مشکل مردم و تحقق عدالت بوده و غم و شادی مردم شریک باشد، در سیاست اسلامی مشهود است.

وی یکی از ویژگی های رئیس جمهور شهید در بیان مقام معظم رهبری را خستگی ناپذیری ایشان خواند و گفت: یک مدیر در نظام اسلامی خستگی نمی شناسد چراکه کار برای خداست. این ویژگی به معنی واقعی کلمه در شهید رئیسی و همراهان ایشان متجلی بود. این خستگی ناپذیری در قامت یک رئیس جمهور در ام القری جهان اسلام، تاثیرات عمیقی را بر جامعه جهانی و کشور می تواند برجای گذارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) حل مشکلات مردم، اتقان در عمل، حضور ذهن، مداومت و امیدآفرینی را از آثار یک مدیر خستگی ناپذیر در جامعه برشمرد و گفت: یک مدیر خستگی ناپذیر هیچگاه از واژه بحران یاد نمی کند و به دل مشکلات زده و با تلاش و مجاهدت، مشکلات مردم را حل نموده و امید را به جامعه تزریق می نماید. به حق می توان گفت شهید رئیسی در دوران خدمت به دلیل برخوردای از روحیه خستگی ناپذیری، بانشاط، خشنود و خوش برخورد بود و در عمل خود اتقان، حضور ذهن و مداومت در کار داشتند و اقداماتش در جامعه امیدآفرین بود.

در ادامه این مراسم از خانواده شهیدان رئیسی، امیرعبدالهیان و موسوی تجلیل به عمل آمد.

اجرای سرود توسط، نوحه خوانی و قرائت دلنوشته توسط طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی و فرزندان ایشان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

خستگی ناپذیری ویژگی اصلی شهدای خدمت بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha