جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه

حوزه/رئیس شورای عالی سیاستگذاری اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» گفت: امسال نهمین دوره اجلاسیه با موضوع فلسطین و نقش شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام از جمله شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در پشتیبانی از آن و در قالب برنامه‌های متنوع درون و برون مرزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، در پیش نشست نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت امروز شنبه دوازدهم خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هشتمین اجلاسیه در سال گذشته به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین بار اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در خارج از کشور برگزار می‌شود؛ امسال نوای آغاز اجلاسیه در پایتخت پشتیبانی از مقاومت، دمشق سوریه طنین‌انداز خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه این اجلاس، ۱۸ خرداد در دمشق پایتخت سوریه و با محوریت تجلیل و تکریم مقام شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان و تبیین نقش این دو شهید سعید در حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت و ملت فلسطین و با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از چند کشور برگزار می‌شود.

اکبری ادامه داد: اجلاسیه مجاهدان در غربت یک حرکت خودجوش مردمی و فرهنگی است که با اراده دغدغه‌مندان و حامیان جبهه مقاومت از جمله آستان مقدس رضوی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که تا کنون هشت دوره آن با موفقیت و اقبال مردم و خانواده بزرگ مقاومت اسلامی مواجه شده است.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت بیان کرد: در هشت دوره گذشته برادر مجاهد و مخلص، دکتر حسین امیرعبداللهیان علیرغم اشتغالات فراوان، به دلیل علاقه‌مندی به جبهه مقاومت، همواره از برگزاری اجلاسیه حمایت می‌کردند و سال گذشته سخنران اصلی افتتاحیه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت علی ابن موسی الرضا علیهماالسلام، مصداق اصلی مجاهد در غربت است، افزود: این اجلاسیه در ابتدا از یک نقطه کوچک در قالب یک مراسم (در حرم مطهر رضوی) شروع شد و به برکت امام رئوف بعد از هفت سال به یک رویداد موثر در حوزه مقاومت اسلامی تبدیل شد به طوری‌که هر سال میهمانان قابل توجهی از کشورهای خارجی برای حضور در این اجلاسیه حضور می‌یابند.

اکبری سپس به تشریح سایر برنامه‌های اجلاسیه نهم پرداخت و افزود: در نظر داریم طی مراسمی با عنوان «تجلیل از امیر دیپلماسی کشور» از سه دهه تلاش مجاهدانه شهید امیرعبداللهیان در پیشبرد سیاست‌های نظام اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه دیپلماسی عزتمندانه تجلیل کنیم. این مراسم با حضور شخصیت‌های سیاسی کشورهای دوست و برادر، در هشتم مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

این دیپلمات کشورمان گفت: همچنین همایش مردمی نیز مانند سال‌های گذشته در شب شهادت امام رضا علیه‌السلام در سیزدهم شهریور ۱۴۰۳ با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی در شهرستان دامغان برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه اختتامیه نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت، در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در ۲۱ شهریور ماه سال جاری در مشهد مقدس و جوار حرم ملکوتی امام هشتم با همکاری ویژه مدیریت زائرین غیرایرانی آستان مقدس رضوی برگزار خواهد شد، افزود: در این برنامه که بخش علمی فرهنگی اجلاس می‌باشد، مقالات برگزیده ارسالی به دبیرخانه اجلاسیه قرائت می‌شود.

در این مراسم که با حضور جمعی از استادان، فرهیختگان و میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود از فعالیت‌های مؤثر دکتر زهرا مصطفوی (صبیه امام راحل) در حمایت از ملت فلسطین تجلیل به عمل می‌آید.

وی تصریح کرد: قرار است مقالات در قالب کتاب منتشر و در اختتامیه اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت از آن رونمایی شود.

اکبری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت برای آنان علو درجات را از خداوند متعال مسئلت کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha