چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: بر فرد فرد ما لازم است که به عنوان عمل به وصیّت حضرت امام امّت (قدّس سرّه) این نظام اسلامی را حفظ و از آن نگهداری کنیم و رهبری انقلاب و ارگانهای رسمی انقلاب را با اتّحاد و وحدت و صمیمیّت حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنانی به تبیین سیره و شخصیت امام راحل ره پرداختند و گفتند: حضرت امام امّت (قدّس سرّه) بمانند اجداد طاهرینشان که فرمودند: «أحیوا الحقّ».حق را احیا کنید و از قرآن و عترت جدایی نگیرید، ما را به «وحدت» دعوت کرده است، امّا در سایهٴ قرآن و عترت؛ چه‌اینکه ما را به «حفظ نظام اسلامی» که امانت الهی است، فرا خوانده است، ولی در پرتو قرآن و عترت؛ چنانکه ما را به حفظ حدود و مرزهای اسلامی و حضور در صحنهٴ سیاست اسلامی وصیّت کرده است، امّا در ظّل قرآن و عترت. و بالاخره اگر اصل نه شرقی نه غربی، حمایت از محرومان و مستضعفان، جنگ فقر و غنا و صدها مسئلهٴ دیگر را در وصیّت‌نامهٴ خود طرح کرد و وظیفهٴ ارتش، سپاه، دولت، مجلس و قوّهٴ قضائیّه را مشخّص نموده و شورای نگهبان را به وظایفشان آشناکرد و همهٴ ارگانها ونهادهای انقلابی، اداری و دولتی را رهنمود داد و آحاد امّت فداکار ایران اسلامی را هدایت کرد، به منزلهٴ شرح برای همان متن است.

معظم له حالات پایانی امام خوبیها را نیز نشانهٴ بندگی خالص ایشان برشمرده و تصریح کردند: در پایان وصیّت‌نامهٴ حضرت امام (قدّس سرّه) دیدید که ایشان فرمود: «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم …» این، سخن وجود مبارک رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) را تداعی می‌کند. گرچه انسان از آن جهت که بندهٴ خداست، موظّف است که همواره بنالد و بگوید: «و سلاحُهُ البُکاء»، و آن نماز شب حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) در حال بیماری در روی تخت بیمارستان نشانه بندگی خالص ایشان است، امّا از آن جهت که عبد صالح سالک دلی دارد که به یاد حق مطمئنّ است: ﴿ألا بذِکْرِ اللهِ تَطمئِنُّ القلوبُ﴾ به لطف حق امیدوار و از آیندهٴ خود مستحضر بوده و جای خود را در بهشت می‌بیند.

ایشان گفتند: گاهی بلندای صدای حضرت امام امّت (قدّس سرّه) را می‌شنیدیم که می‌فرمود: «مناجات شعبانیّه» چه می‌کند، و گاهی آیهٴ کریمهٴ: ﴿فادخلی فی عبادی و ادخلی جنّتی﴾ را معنا کرده و می‌فرمود: دخول در زمرهٴ بندگان خاصّ خدا و ورود در «جنّة اللّقاء» بهرهٴ اَوْحَدیّ از انسان‌های صالحِ سالک است, و شما دیدید این امّت فداکار در تمام مراحل انجام وظیفه کرده و خود را بر قبر حضرت امام (قدّس سرّه) انداخته و تبرّک می‌جستند سرّش آن است که کمتر امامزاده‌ای است که در این قرون و اعصار برکاتی همچون حضرت امام امّت (قدّس سرّه) داشته باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان ساختند: بنابراین بر فرد فرد ما لازم است که به عنوان عمل به وصیّت حضرت امام امّت (قدّس سرّه) این نظام اسلامی را حفظ و از آن نگهداری کنیم و رهبری انقلاب و ارگانهای رسمی انقلاب را با اتّحاد و وحدت و صمیمیّت حفظ کنیم. عزیزان مرزدارمان را همچنان دعا و تقویت کنیم، دولت و خدمتگذاران دولت و همه خدمتگزاران و دست‌اندرکاران نظام اسلامی، مخصوصاً مقام معظّم رهبری را دعا و تأیید کنیم. یکدیگر را بیش از پیش با صفا و صمیمیّت دوست داشته باشیم و بپذیریم.

منبع: کتاب بنیان مرصوص امام خمینی در بیان و بنان آیت الله العظمی جوادی آملی، ص۴۱۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha