جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

حوزه/ نماینده سابق ولی‌فقیه در سوریه، پنج‌ هشدار امام خمینی(ره) را، در مسیر ساختار جامعه انقلاب اسلامی تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به فضائل، ویژگی‌ها و اندیشه‌های امام راحل برای تشکیل جامعه دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ضروریت‌های جامعه تربیت‌یافته، آشنایی با نقطه‌های خطرآفرین و گسل‌های جامعه در حوزه فرهنگی، تربیتی و اجتماعی است که امام خمینی(ره) در مسیر ساختار جامعه انقلاب اسلامی، پنج مورد از این خطرات و گسل‌ها را معرفی کردند.

وی به اولین هشدار امام در جامعه اسلامی و انسانی اشاره کرد و افزود: انسان هر کجا و در هر مسندی که باشد، نباید خدا را فراموش کند و طبق آیه شریفه "وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلٰکِنَّ اللَّهَ رَمیٰ" باید همه تحولات را از خداوند متعال بداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری، هشدار دوم امام را عدم تخلف از احکام الهی دانست و گفت: در هر کاری که قصد انجام آن کار می‌رود، باید یک پایه شرعی برای آن در نظر گرفت، در غیر این صورت، تخلف در احکام الهی است.

وی شناخت دشمن، حربه‌ها و راهبردهای او را، سومین هشدار امام در جامعه اسلامی و انسانی برشمرد و ادامه داد: دشمنان اسلام با دسیسه‌های خود از لحاظ فکری و ذهنی، طوری وانمود می‌کنند که کشور به بُن‌بست رسیده و نظام اسلامی ناکارآمد است که وظیفه طلاب و روحانیون در این زمینه، شناخت خطرات ناشی از نفوذ و سلطه دشمن خواهد بود.

نماینده سابق ولی‌فقیه در سوریه، از غرب‌زدگی به عنوان چهارمین هشدار امام در جامعه اسلامی و انسانی یاد کرد و گفت: کسی که هیچ‌گونه توانایی در وجود خود و جامعه حس نمی‌کند و تنها راه برون‌رفت از مشکلات و ترقی خود را در غرب و فرهنگ غربی می‌بیند، تا جایی که خود را مزیّن به آداب و رسوم غربی می‌کند، باعث خساراتی برای جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اشرافی‌گری و دوری از خدمت به مردم، پنجمین هشدار امام در جامعه اسلامی و انسانی است، ابراز کرد: برای جلوگیری از گسترش خوداشرافی‌گری در میان مسئولان، ضروری است که همواره سخنان امام خمینی(ره) بازخوانی شود تا از اذهان فراموش نشود که کاخ‌نشینی چه تهدیداتی را متوجه این کشور و ملت کرد و می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: با بررسی تاریخ درمی‌یابیم که سعادتمند واقعی آن هایی هستند که در کوخ‌ها بودند و کسانی که در دنیا در کاخ‌ها سپری می‌کنند، سعادتمند نخواهد بود، زیرا برکتی که در کوخ‌ها دیده می‌شود، در هیچ کاخی پیدا نمی‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha