دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
امام خمینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: روحیه جهادی و اندیشه الهی، شاخصه ممتاز حضرت امام(ره) بود که زمینه ساز پیروزی نهضت و انقلاب اسلامی شد.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که سیره و سلوک و رفتار سیاسی، اجتماعی، عبادی و فردی امام خمینی(ره) را باید به درستی برای مردم و نسل جوان تبیین کنیم، اظهار داشت: امام(ره)، معمار بزرگ انقلاب اسلامی و الگوی کامل یک رهبر الهی بود که در سایه حرکت مخلصانه و مجاهدانه خود مردم دنیا را با حقیقت اسلام و نهضت اسلامی به خوبی آشنا کرد.

وی با اشاره به تأکید امام راحل مبنی بر خدمت گزاری صادقانه به آحاد ملت به خصوص قشر محروم و ضعیف جامعه، گفت: از منظر حضرت امام(ره)، مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و برای ولی نعمتان خود مخلصانه و خستگی ناپذیر کار کنند و در رفع محرومیت در جامعه بکوشند.

اسلامی بیان داشت: از جمله شاخصه های ممتاز امام راحل، روحیه جهادی و اندیشه دینی و الهی ایشان بود که باعث شد بتوانند در سایه همین ویژگی ها مردم را با ارزش های اسلامی و قرآنی آشنا کنند و زمینه ساز نهضت بزرگی در جهان شوند که هنوز هم تأثیراتش در کشورهای مختلف دنیا ادامه دارد.

مدرس دانشگاه همچنین افزود: صبر و استقامت و شجاعت از دیگر ویژگی های بارز پیر جماران بود و به همین خاطر هم، مستضعفان و پابرهنگان عالم با او همراهی کردند و تا آخر پای کار نهضتش ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل وقتی انقلاب کردند برخلاف رهبران بیشتر انقلاب‌ها، حزب و پول و پشتیبانی شرق و غرب را نداشتند حتی برخی از مردم و بخشی از روحانیت نیز ابتدا ایشان را باور نداشتند ولی امام(ره) خدا را داشت و عمیقاً بر این باور بود که با استقامت و پایمردی در راه خدا، نصرت ایجاد می شود و لذا انقلاب با وجود سختی ها و مشکلات بسیار به پیروزی رسید و امروز همچنان بعد از گذشت ۴۵ سال منشأ آثار و تحولات بسیاری است.

اسلامی همچنین بیان داشت: ایمان و توکل امام(ره) به خدا بسیار قوی بود. توکل یعنی تکیه‌گاهمان خدا باشد و باور کنیم خدا ارحم الراحمین و حاضرتر از هر حضوری است. ما اگر به خدا تکیه نکنیم در برابر دشمنان نمی توانیم استقامت نشان دهیم و لذا مساله اصلی و مهم همان توکل و باور به عنایات خدای تبارک و تعالی است و پس از آن هم این که با وحدت و همدلی صفوف خود را در برابر دشمن مشترک منسجم و قدرتمند کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha