دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی «قدس سره» و قیام ۱۵ خرداد ۴۲، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی «قدس سره» و قیام ۱۵ خرداد ۴۲، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۴ خرداد، یادآور ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» آن عبد صالح خداست؛ مردی که با عروج ملکوتی‏اش میلیون‏ها عاشق دلباخته را به سوگ نشاند و هنوز پس از گذشت سالها، داغ فقدانش باقی است.

شخصیتی که با مجاهدتی خستگی ‏ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به ملت های جهان معرفی کرد و امروز آثارش را در گوشه گوشه گیتی شاهدیم.

بزرگمردی که در عرصه بین‏ المللی با ندای «وحدت اسلامی»، «بیداری اسلامی» را به ارمغان آورد و عزت و هویت از دست رفته مسلمانان را احیاء کرد و قدرت های جهانی را به جدی گرفتن نقش جهان اسلام در معادلات بین‏ المللی واداشت.

سالگرد ارتحال ملکوتی این شخصیت بزرگ را که با یوم الله ۱۵ خرداد؛ سرآغاز نهضت اسلامی، قرین است گرامی داشته و به روح بلند امام و پیشتازان عرصه قیام و شهادت در خرداد ۴۲ درود می ‏فرستیم.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، با تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور انقلابی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهیدان خدمت، آحاد ملت وفادار ایران را به حضور پرشور در مراسم تجلیل از امام بزرگوار و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ دعوت می‌نماید و امید دارد ملت غیور و هوشیار ایران اسلامی، تحت رهبری ‏های رهبر فرزانه انقلاب؛ حضرت آیت ‏الله العظمی خامنه ‏ای «مدظله العالی»، با حضور در عرصه‌های مختلف این نظام مردمی، بار دیگر عزت و عظمت خویش را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذارده و دوستان نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاد و دشمنان آن را نا امید خواهد کرد و بار دیگر بر عهد خویش در تداوم راه نورانی امام راحل (ره) پای خواهد فشرد ان شاءالله.

سیدهاشم حسینی بوشهری

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha