دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

۳۵سال از رحلت قافله‌سالار عشق و امام رهایی‌بخش ملت‌های مسلمان در سده‌های اخیر در تلاقی نیمه خردادی که انتظار فرجش را از آن می کشید، می‌گذرد.

درست در آستانه سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد که یکی از آینده نگری‌های تاریخی این رهبر کبیر به وقوع پیوسته بود و کودکان درگهواره‌ سال ۴۲ حال از پس سال‌ها، انقلابی تاریخی را به رهبری او رقم زده بودند و سرافرازانه نبردی هشت ساله را در مقابل ابرقدرت‌های جهانی با پیروزی سپری نمودند، همگام با تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا در ماتم فقدان مقتدا و پیشوای خود به سوگ نشستند.

بدون تردید تاریخ اسلام پس از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) شخصیتی مانند ایشان سراغ ندارد.

امام خمینی(قدس الله نفسه الزکیه) شخصیت جامع از حیث علمی، اخلاقی، معنوی، مدیریتی و رهبری و همچنین فقیه اصولی، فیلسوف، حکیم، مفسر قرآن و عارف در عرفان نظری و عملی و همچنین استاد اخلاق و تذهیب نفس و همواره اهل نماز و قرآن بود که با تکیه بر بصیرتی مثال‌زدنی گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) را در برابر بلوک غرب و شرق ایجاد و در برابر مستکبران عالم با قاطعیت ایستادگی کرد.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به ‌عنوان اعجاز قرن، آن‌چنان با نام و یاد امام راحل عجین شده که به فرموده مقام معظم رهبری، این انقلاب بی‌نام و نشان او در هیچ جای جهان شناخته شده نیست، امام خمینی(ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

بدون شک تجلیل و تکریم امام راحل عظیم الشأن و تعظیم شخصیت والای ایشان، ادای دین به همه کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی جانفشانی نموده‌اند.

امروز همگان باید بدانیم راز و رمز بقا و تکامل خط و راه امام در وحدت و انسجام ملی نهفته است و ملت ایران اجازه نخواهد این میراث گران‌بها به دست دشمنان افتد، چراکه در سال‌های پس از انقلاب و در بزنگاه‌های حساس وارد میدان شده و با ایثار، ازخودگذشتگی و اهدای جان و مال خود در راه اسلام آن را ثابت کرده است.

از ۱۵خرداد۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷مردم با تبعیت از فرامین امام امت در احیاء دین و ارزش‌های الهی تلاش کردند و با نثار خون و جان خود نهال انقلاب را آبیاری کردند.

از سال ۱۳۵۷ تا خرداد ۱۳۶۸ نیز در دفاع از آب و خاک و مظلومین جهان و مبارزه با استعمارگران تلاش و مجاهدت نمود و امروز ایران سرافراز، مدیون آن همه مجاهدت، فداکاری و ایثارگری است.

اینجانب سی‌ و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) را به رهبر معظم انقلاب، ملّت شریف ایران و تمامی عاشقان و رهروان ولایت تسلیت عرض نموده و با گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، اذعان می‌دارم بی‌شک این انقلاب که نتیجه‌ ایثار و فداکاری‌های همه‌ دلباختگان مکتب عاشورا است، به سرمنزل مقصود خواهد رسید و ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی در هشتم تیرماه با حضور دشمن شکن خود پای صندوق‌های رأی، بار دیگر ثابت خواهند کرد که نمی‌گذارند جریان انقلابی و خدمتگزاری شاگرد ممتاز مکتب خمینی کبیر (ره)، شهید جمهور، آیت الله رئیسی از حرکت باز ایستد.

ان‌شاءالله همگان با اتحاد، انسجام، وحدت کلمه و با پاسداری از آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و تداوم راه شهدای والامقام انقلاب اسلامی و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از پیش تلاش کنیم.

سید علیرضا ادیانی

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha