پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ شورای نگهبان به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، شورای نگهبان به مناسبت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

انقلاب اسلامی مردم ایران؛ انقلابی بزرگ و در ابعاد جهانی بود که با رهبری امام خمینی (ره) رقم خورد. این انقلاب عظیم به سرانجام نمی‌رسید، مگر با هدایت‌های الهی‌گونه امام خمینی (ره) و این انقلاب پویا و زنده باقی نمی‌ماند مگر با بنیان‌های استواری که آن رهبر عزیز و بزرگ اسلامی به جای گذاشته بودند.

هنر امام عظیم‌الشان این بود که «اسلام» و «مردم» را وارد عرصه حکمرانی کردند و «جمهوری اسلامی» به وجود آوردند. امام با این دو عنصر اصلی و اساسی جان تازه‌ای به ایران بزرگ، ملت‌های منطقه و بلکه آزادی‌خواهان جهان دادند؛ و فراتر از این‌ها، ایشان با تاسی از حرکت پیامبر اعظم (ص) مسیری مبتنی بر حق و حقیقت و با مشارکت آگاهانه گسترده مردم به وجود آوردند که در برابر مسیری بود که مستکبران و استعمارگران می‌پیمودند.

ایشان با شعار استقلال در برابر استعمار ایستادند، با شعار آزادی، کاخ‌های ستم‌شاهی را به لرزه درآوردند و با شعار جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی را نمود بخشیدند.

آنچه در روزهای گذشته و در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهانشان مشاهده شد، یادآور صحنه‌ای از آن تشییع بزرگ و غم‌انگیز امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ و همچنین تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های گذشته بود. حضور گسترده و میلیونی مردم در مراسم‌های تشییع زنده بودن انقلاب و شعارهایش را به نمایش گذاشت.

اکنون هم که در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری قرار داریم، مردم‌سالاری دینی که یادگار و میراث امام عزیز و بزرگ‌مان است بار دیگر در حال رقم خوردن است. امید است در روز ۸ تیر شاهد برگزاری انتخاباتی در شان ملت بزرگ ایران اسلامی باشیم و مسیر اقتدار جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha