یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1162184
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
احمد لقمانی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، یأس و ترس را دو عامل اصلی ازبین‌رفتن آرامش در انسان دانست و گفت: یأس نسبت به امور گذشته که اگر چنین می‌کردم و چنین بودم الان این طور نمی‌شد و ترس نسبت به امور آینده که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه خواهد شد مهم‌ترین عوامل اضطراب در زندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام احمد لقمانی، در مراسم حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آرامش و اطمینان امام خمینی (ره) چه بعد از تبعید و چه در زمان بازگشت به ایران، اظهار کرد: اولین عامل آرامش انسان وصل‌شدن به آسمان است؛ همان آرامشی که مقام معظم رهبری هم در زمان شنیدن خبر شهادت رئیس‌جمهور داشتند و مردم را نیز دعوت به آرامش می‌کردند.

وی یأس و ترس را دو عامل اصلی ازبین‌رفتن آرامش در انسان دانست و گفت: یأس نسبت به امور گذشته که اگر چنین می‌کردم و چنین بودم الان این طور نمی‌شد و ترس نسبت به امور آینده که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه خواهد شد مهم‌ترین عوامل اضطراب در زندگی است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی می‌دوند تا غم و غصه پیدا کنند، گفت: مشکل ما این است که اعتقاد به خدا داریم؛ ولی اعتماد به خدا نداریم؛ باید یقین بدانیم که خدا روزی ما را خواهد داد و یک‌لقمه کمتر و بیشتر از آنچه خدا برای ما قرار داده است را نخواهیم خورد.

وی با بیان اینکه روایات فراوانی داریم که برای رهایی از فقر صدقه بدهید، افزود: خداوند کلید افزایش رزق‌وروزی را در ازدواج‌کردن و صدقه دادن قرار داده است؛ ولی عمل به این امور نیازمند اعتماد به خدا و وصل‌شدن به آسمان است.

حجت‌الاسلام لقمانی با بیان اینکه دائم‌الوضو بودن نیز به انسان آرامش می‌دهد، خاطرنشان کرد: در روایت داریم کسی که با وضو بخوابد تا زمانی که بیدار شود نفس‌هایش عبادت محسوب می‌شود، وضو نور است و افرادی که با وضو باشند میل به گناه در وجودشان کاهش پیدا می‌کند.

وی سومین چیزی که به انسان آرامش می‌دهد را عبادت و ذکر دانست و گفت: نماز شب و ذکر صلوات انسان را خوش‌دل می‌کند و زندگی را برای انسان راحت می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت دائم‌الذکر بودن را عاملی برای برخورداری از آرامش در زندگی دانست و گفت: صلوات یک ذکر جامع است که شامل دعا، توحید، نبوت و ولایت است و آثار فراوانی برای انسان دارد و در روایت داریم که در روز قیامت همه پشیمان هستند که چرا بیشتر صلوات نفرستادند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بر ادامه مسیر شهید رئیسی تأکید کرد و گفت: مبادا کسی را انتخاب کنیم که بخواهد همه وزرا و استانداران را عوض کند و تمام طرح‌ها را کنار بگذارد و دوباره ۸ سال حرص بخوریم که چرا حرف مقام معظم رهبری بر زمین مانده و چرا امور کشور معطل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha