چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی خواستار آسیب‌شناسی فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی شد و افزود: برنامه‌های تربیتی باید جامع‌الاطراف و با درنظر گرفتن نیازهای روز بویژه رفع شبهات و سوالات طراحی و اجرا شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شهرستان سمنان، با تقدیر از تلاش‌ مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شهرستان سمنان بر خروجی محور بودن جلسات و نشست‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: هرجا جلسات و فعالیت‌ها با رویکرد عملیاتی دنبال می‌شود نتیجه مطلوب بدست می‌آید اما هرجا آمارسازی و امور تشریفاتی مدنظر قرار گیرد از دستیابی به نتیجه فاصله خواهیم گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، خواستار آسیب‌شناسی فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی شد و افزود: برنامه‌های تربیتی باید جامع‌الاطراف و با درنظر گرفتن نیازهای روز بویژه رفع شبهات و سوالات طراحی و اجرا شوند.

امام جمعه سمنان، تبیین مبانی اسلامی و حکومتی مانند نظریه ولایت فقیه را راهگشای امور تربیتی و تبلیغی دانست و اظهار کرد: اصل نخست در امور تربیتی، برقراری ارتباط با متربیان و دانش‌آموزان است چراکه اگر ارتباط صمیمانه‌ای میان مربیان و متربیان برقرار نشود سایر برنامه‌ها محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه بهترین روش برای انتقال مفاهیم اخلاقی، شیوه عملی و عینیت یافتن آن در رفتار مربیان است گفت: اگر الگوهای رفتاری را به جوانان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند معرفی کنیم دستیابی به اهداف تربیتی تسهیل خواهد شد.

وی زمینه‌سازی برای اثرگذاری کلام را یکی از مبانی اصلی امور تربیتی عنوان کرد و افزود: دغدغه‌مندی مبلغین و مربیان، بسیاری از موانع و چالش‌های امر تربیتی را کاهش میدهد هرچند این مهم نافی وظیفه مسئولان برای درنظر گرفتن امکانات مورد نیاز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حضور مبلغین در جمع دانش‌آموزان را فرصتی برای کسب مهارت‌های تبلیغی برشمرد و گفت: رسیدگی ویژه به مسائل تربیتی مناطق جنوبی شهر نباید باعث غفلت از سایر نقاط آن شود چراکه مسائل هر منطقه اقتضائات و مختصات ویژه خود را دارد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازدید دانش‌آموزان از حوزه‌های علمیه اظهار کرد: مشاهده مباحثه‌های علمی رایج در حوزه‌های علمیه و یا سایر برنامه‌ها، می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی دانش‌آموزان با حوزه‌های علمیه و رفع سوالات و ابهامات آنان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت به موازات اردوهای راهیان نور افزود: اطلاع دانش‌آموزان از دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور بویژه در بخش هوش مصنوعی، امیدبخش و افتخارآفرین است و با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

امام جمعه سمنان، در پایان نیازسنجی محیط‌های دانش‌آموزی را وظیفه مشترک مسئولان حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی و اجتماعی روز کشور باید با همفکری و تضارب آرا، شناسایی و برای تبیین آنها در بین دانش‌آموزان اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha